Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlouhodobém testu: Půl roku s tříválcem

62 nových názorů
Autor: Redakce
  • Další dlouhodobý test bude patřit Škodě Fabia Combi 

  • Čeká nás půl roku s novým litrovým tříválcem 1.0 TSI 

  • Konkrétně jde o verzi s výkonem 81 kW, tedy o vrcholnou motorizaci 

  • Fabia přijela do testu ve výbavě Style a s několika příplatkovými prvky

Pokud patříte mezi pravidelné čtenáře, patrně jste zaznamenali, že více než půl roku testovaný Peugeot 2008 už zamířil zpět k importérovi. Nedlouho poté, co jsme malý francouzský crossover vrátili, ovšem přijela do redakce náhrada, která bude pro českého čtenáře pravděpodobně ještě zajímavější. Nadcházející půl roku nám totiž bude v redakci dělat společnost Škoda Fabia Combi, osazená přeplňovaným litrovým tříválcem 1.0 TSI ve výbavě Style.

Skoda Fabia 10 TSI-6 Další dlouhodobý test bude patřit automobilu, který pravděpodobně všichni dobře znají. Fabia přijela s karoserií kombi a výbavou Style
Skoda Fabia 10 TSI-1 Také Škoda myslí na individualizaci. Bílé disky jsou pouze začátek. Sáhnout lze po dvoubarevné karoserii nebo třeba paketu Red & Grey

O příchodu malé zážehové novinky toho bylo napsáno opravdu hodně. Jde o typický downsizing, kdy byl nahrazen starší čtyřválec 1.2 TSI motorem nejen s menším objemem, ale zároveň i s nižším počtem válců. U Fabie nebo Rapidu tuto změnu široká veřejnost tak nějak dokáže akceptovat, jenže stejný motor zamířil také pod kapotu velké Octavie. Negativních reakcí na tuto změnu byste v různých internetových diskuzích našli požehnaně. Jenže...

Nová jednotka rozhodně není špatná, což naznačují i technické údaje. Základní provedení posílilo na 70 kW (95 k). Výkon toho silnějšího, který má i testovaná Fabia, zůstal na 81 kW (110 k), ale navýšen byl točivý moment (200 Nm vs. 175 Nm). To rozhodně nejsou špatná čísla. Podle oficiálních údajů by parametry motoru měly stačit Fabii Combi ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,6 s a k nejvyšší rychlosti 199 km/h. Oficiální materiály rovněž slibují lepší pružné zrychlení a samozřejmě nižší spotřebu. Motor 1.0 TSI samotný dostal také několik zajímavých technických řešení, o kterých si můžete více přečíst v starším článku.

Že se s příchodem tříválce žádná motorová tragédie nekoná, o tom jsme se přesvědčili už minulý rok při srovnání Škody Octavia 1.2 TSI s Octavií 1.0 TSI:

Škoda Octavia 1.0 TSI vs. 1.2 TSI: Černobílá záležitost?

Škoda nám zapůjčila Fabii Combi s manuální převodovkou. Ta je u silnější verze nového tříválce šestistupňová, slabší provedení si musí vystačit s pěti rychlostními stupni. V nabídce je i dvouspojkový automat DSG. Jak už to u testovacích aut mladoboleslavské značky bývá, výbava rozhodně není chudá, nicméně o zas takový extrém, jakým byla třeba Octavia 2.0 TDI za 1,1 milionu z velkého srovnávacího testu naftových kombi, nejde.

Náš vůz dostal výbavu Style, což znamená téměř vrchol nabídky. V ceníku ovšem najdeme ještě dražší varianty Monte Carlo a Scoutline. Kromě naprostých samozřejmostí nabízí tato výbava litá kola, automatickou klimatizaci, zadní parkovací asistent, startování tlačítkem nebo zadní kotoučové brzdy.

Skoda Fabia 10 TSI-23 První pohled do interiéru naznačuje, že tahle Fabia rozhodně není žádný Junior. K dispozici máme vše od vyhřívaných sedaček po navigaci
Skoda Fabia 10 TSI-26 Dvoubarevný interiér je opravdu pěkný. Škoda, že výplně dveří jsou výhradně plastové. Menší čalounění by jim slušelo

Z příplatkových prvků stojí za zmínku například bílé disky za 7500 Kč, navigace za 16 400 Kč, přední mlhovky za 2 500 Kč, sada jednoduše chytrých vychytávek za dva tisíce nebo paket Comfort obsahující bezklíčkové odemykání (to abychom si klíček ukládali do lednice). Celkem byste za Fabii tak, jak si ji můžete prohlédnout na fotkách, zaplatili 438 700 Kč.

Doporučujeme: Test ojetiny — Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zajímavá, ale velmi riziková

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI je v redakci už necelý měsíc. První dojmy? Je potřeba si zvyknout na skutečně úzký interiér. Nedávno jsme testovali novou Ibizu a ta je uvnitř pocitově mnohem širší. A jak je všeobecně o Fabii známo, řadicí páka je utopená hodně dole, což je další věc vyžadující zvyk. Jinak ale zatím není příliš co vytýkat.

Skoda Fabia 10 TSI-36 Pod kapotou je sice pouze miniaturní pohonná jednotka, ale Fabia ani náhodou není pomalé auto. Naopak. Jen si musíte zvyknout na vyšší spotřebu při větším zatížení

I když se o pohon stará takto malý motor, auto rozhodně není žádný šnek. Rychlosti kolem 150 km/h mu nečiní velký problém a navíc je Fabia schopna i takto daleko za dálničním limitem slušně akcelerovat. Musíte ale podřadit alespoň na pětku, protože převody šestistupňového manuálu jsou velmi dlouhé.

Spotřeba se zatím drží na hodnotě 6,8 l/100 km. Popravdě jsme čísla kolem sedmi litrů čekali, protože auto převážně jezdí na dálnici a tam, když se trochu spěchá, apetit malé pohonné jednotky roste velkým tempem. Ke spotřebě se ale časem vrátíme podrobnějším článkem a kromě toho čekají na litrovou Fabii také obvyklé testy typu měření výkonu na brzdě, měření dynamiky a podobně.

Jestli vás o Fabii Combi s motorem 1.0 TSI něco konkrétního zajímá, teď je ta správná chvíle vznést svůj dotaz. Rádi na něj během nadcházejících měsíců zkusíme najít odpověď.


Základní cena: 347 900 Kč
Celková cena testovaného vozu: 438 900 Kč

Technické údaje Škoda Fabia Combi 1.0 TSI
MOTOR
Konstrukce: zážehový řadový tříválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování jedním turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 999
Vrtání x zdvih (mm): 74,5 x 76,4
Kompresní poměr: 10,3:1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 81/5000-5500
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 200/2000-3500
Převodovka: šestistupňová manuální
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 9,6
Nejvyšší rychlost (km/h): 199
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 5,4/3,9/4,4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4257
Šířka (mm): 1732
Výška (mm): 1467
Rozvor náprav (mm): 2470
Poloměr otáčení (m): 5,2
Rozchod kol vpředu (mm): 1457
Rozchod kol vzadu (mm): 1451
Světlá výška (mm): 135
Provozní hmotnost (kg): 1079
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 1609
Objem zavazadlového prostoru (l): 530 - 1395
Objem palivové nádrže (l): 45
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny
Podvozek vzadu: kliková s vlečenými rameny
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Rozměr pneumatik: 215/45 R16

[su_hello-bank-calculator]

Grant (neregistrovaný)
In fact when someone doesn't understand afterward its up to other people that they will assist, so here it happens.|
Milanius (neregistrovaný)
Hodnocení motoru podle parametrů je věc jedna - životnost a výdrž věc druhá. OK jede to - asi to moc žrát nebude (možná) - ALE musíš se k tomu chovat, nejezdit krátké trasy, nestát tomu hned na krku.... takže pro někoho nepřekonatelný problém. Pro mne je nepřekonatelný problém tohodle "sráče", spíše technické provedení, kde když není vše 110% OK tak je to na opravu. Tu neuděláš jednoduše... prostě to pak chce člověka co tomu rozumí (moc jich neni), má na to vercajk, a stejně si neni jistej zda to udělal správně nebo zda se nevysere ještě něco jiného. Přetechnizované, Překombinované, Předražené, Dokurvené tak, aby to bylo co nejlevnější.
Pavel (neregistrovaný)
Mám 70 KW v combi, dlouhodoba spotřeba 5,3-5,5, nic nedolévám krom benzínu a ostřikovače (používám VIF), dobře jsem ji zajel první výměna oleje po 3050, vozím cca 280 kg, jezdí to velmi dobře žádná brzda provozu nejsem spíše naopak, do 180 táhne velmi dobře pak už to je slabší. Ale je to malé litry vypadají na papíru úžasně, ale plasty měly udělat vevnitř jinak je tam 95 cm já potřebuji v zavazadelníku metr a vzadu je prd místa na nohy. Klidně mohli ubrat trochu z kufru a přidat místo pro lidi (a je to úzké) kdyby ji ovšem takhle uvnitř (dle mne schválně špatně nenavrhli) tak by jim lidi kupovali mnohem méně vyšší modely. Vzal jsem ji protože byla z 341 za 260 nová do budoucna skončí jako druhé auto v rodině jako hlavní se nehodí je malé.
Derp1 (neregistrovaný)
Ja mam dve Fabie 1,2 htp 47 kW, krátka rv 2004 najazdené 160000, jazdí väčšinou v zápche po obchvate BA a jeden až dva krát mesačne cesta k rodičom 320 km väčšinou po diaľnici v pohode ťahá 130 km/h. Olej mením každých 15000 km. Nedolievam nič. Menilo sa jedine palivové čerpadlo a cievka zapaľovania. Služobná fabia combi 2005 najazdené 230000, menené cievky, raz do mesiaca dolievam chladiacu. Keď som ju prebral po kolegyni mala v 2015 najazdené 160000 km a olej bol menný pred 60000 tis km. Jazdené krátke jazdy po meste so studeným motorom.
Petr (neregistrovaný)
Mám služební Fabii III 1,0 81kw. Najel jsem s tím 20.000 km a jezdí to naprosto bez problémů. Ve městě jezdím v ranních špičkách kolem 5,5l/100km (40 minut cesty a z toho 20 minut stání v kolonách). V noci se s tím po Praze dá jet i za 4l/100km. Mimo město to jezdí cca za 4.5l/100km a po dálnici ve 130km/h (podle GPS) kolem 6l/100km. Přes Německo jsem s tím jel ve 4 lidech s plným kufrem 180km/h (podle GPS) na tempomat 3 hodiny v kuse a spotřeba byla 7l/100km. Trojkový BMW s 1.8 bejvaj hodně nasraný, když jim s přehledem ujíždí fabie combi. Kdo s tím nejel, ať se projede ;)
George (neregistrovaný)
@Eurofine 1. Obsahem myslíš zcela jistě objem 2. Pokud OBJEM ničím nenahradíš a) zajímalo by mě, čím jezdíš.. podle tvých požadavků asi w12 6l (340kw) b) pokud to tak je, jak je možné, že dnešní motory (4-válcové 2-litry) dosahují běžně výkonu přes 100kW a naproti tomu 8-válcový 4-litr z roku 1938 měl maximální výkon necelých 71kW? (btw: jestli má ale pravdu, pokud máte průměrné auto s výkonem okolo 70kW tak vás prodejce hezky zmátl a na místo 1,6litru máte pod kapotou třeba 4litr!)
Milouš (neregistrovaný)
Tak to se myslíš. Plně naložený 1.2 HTP kombi žebřík na střeše, po dálnici běžně 170 km/h a teď má 250 tis Km. Kromě běžné údržby nic navíc. Olej od výměny k výměně bez dolívání oleje. A není to jen jeden kus ale 3 na firmě. Auta mají stálé řidiče,.
Stanislav (neregistrovaný)
1,0 Tsi - už jsem měl hodně aut, velkoběmové, 4x4, SUV, klasické osobáky - malé velké. Toto je nejhorší auto, které řídím a nechápu jak si ho někdo muže koupit soukromě. Při pocitu, že s ním budu jezdit cca 200.000,- km než dostanu jiné služební na mě jdou mrákoty.
peter (neregistrovaný)
mam 1,2 tsi 74 kw sluzobne cize jazdim na doraz neriesim to co tu pisete, ma 95000 km a priemernu spotrebu 6,8l/100km, dialnica 150km/h mesto plyn brzda a predstavte si nic sa nepokazilo, preco?
karel (neregistrovaný)
1.0TSi ma realnej vykon 91kw a kroutak 220Nm uz pri 2150ot/min...takze srovnatelny s 2l atmosferickym benzinem... mam doma.
polda (neregistrovaný)
mám fabii 3 1,2TSI-vynikající auto a suprový motor-musí se s tím umět-není to pro hovada...
Rapid (neregistrovaný)
To jsou zase kecy. Základním motorem ve dvojkové oktávce byl devadesátikoňová 1.6 MPI. Užraný motor, který měl už tak dost slabý točivý moment 145 NM posunutý navíc hodně vysoko (3800), takže k dosažení alespoň nějaké dynamiky jej bylo potřeba točit, což se samozřejmě odrazilo na jeho spotřebě. O nepovedeném 98ovém přímovstřiku TSI raději pomlčím, takže ať už budeme mluvit o 1.2 TSI nebo 1.0 TSI, jde o motory s nesrovnatelně lepší dynamikou, komfortem spotřebou, ale samozřejmě taky vyšší cenou na druhou stranu.
Nepoviem (neregistrovaný)
Akože komentáre retardov typu "Fabia je napiču lebo JA mám V8 6.8 ltr biturbo" tak to môže napísať len primitívne obmedzené pubertálne decko, ktorému to auto kúpi jeho zbohatlícky fotrík :D :D :D ..... a vo všeobecnosti ľudia, ktorí sú zvyknutí jazdiť na "atmosférach" celý život a následne presadnú do "turbom živeného" auta tak to nemôže ani inak dopadnúť ako výmenou tubra po 30-tis kilometroch za nové. Ale pokiaľ viem tak tento problém už vyriešili olejovou pumpou, ktorá chladí turbo po odstavení vozidla.... a to vytáčanie motora za studena a hlavne v zime to už je na užívateľoch, ale keď je niekto retard a nepochopí, že za studena sa nemá motor zaťažovať na maximumum, tak tomu ani to V8 6.8 ltr biturbo nevydrží viac ako tých 50-tis km :D :D :D.
Vilém (neregistrovaný)
Já mám osmilitr Dacia Logan a v pohodě.Ještě máme druhé auto a to fabii 0.5l. Fabii a ta má jedinou vadu,že nám chcípne motor při zapnuté klimatizaci.Tak že koupím něco hodně rychlého , dlouhého, aby mě to uvezlo vůz s patnácti velbloudy.Může to být rezavé ale musí to být pětilitr a žrát to musí maximálně 2.7 l.To je totiž oč tu běží především vy troubové.
Další přizdisráč (neregistrovaný)
Ty jsi zakomplexovaný osel co tady jen spamuje a uráží recenze uživatelů s vlastní zkušeností s daným vozidlem/motorizací.. Jdi se léčit ty sráči s 3 litrem v prdeli!
Meta (neregistrovaný)
já mám pežó 2008 1,2 3válec, 96 kw ( 130 hp ) , 230 nm, spotřeba dlohodobě na denní dojíždění 12 km tam a 12 km zpět je 5,8 l, jedniotlivé cesty na výlety jsou od 5 do 5,5 max vč dálnice, jízda každý rok do kodaně a zpět s rakví ve 4 dospělých a ještě plným kufrem s využitím max limitů a na něm dálnicích ( pokud to je možné) i 140 km příp 150 km celkem za 3 000 km na jízdu je 6,8 l / 10km, auto jede "svižněji " než můj starý pežó 307 break 2.0 hdi 100 kw. 300 nm, předvším proto že je o 300 kg lehčí, příští rok se chystám koupit to 1,0 l tsi 85 kw v seatu tak uvidím, kdo v malém turbo benzínu ani neseděl natož tak jel tak raději ať nekecá takové ptákoviny že 1,6 l atmošky jsou lepší, to je naprostá lež, Meta
další sráč (neregistrovaný)
A neni lepší si tu fabii koupit s 1.4mpi ktera se nesere na rozvodech. Jede stejně, žere stejně a jede líp od spoda,
Libor (neregistrovaný)
Po okreskách jsem schopný jezdit za 4.9l. Cesta z Brna na severní moravu v 5 dospělých lidech a kufrem plným těžkých věcí až tak, že skoro nevidím pomocí zpětného zrcátka, po dálnici předpisových 130 spotřeba 7l, takže žádná tragédie na auto za 250000Kč. Přede mnou jel kolega s TDI Oktávkou z průměrnou spotřebou těsně pod 6litrů. Ptám se sám sebe- je to důvod k tomu, abych vrazil do auta o 150000Kč více??? Není- NIKDY se mi ta investice nevrátí s mým ročním nájezdem do 15000Km.
pepino (neregistrovaný)
prázdné je to schopné jet za 5,2l. a cesta do chorvatska 4,5l tak nevim co dodat, švagr má fokusa 1,6 v naftě a jel to za 6,0l , prostě využívat motor jak na akceleraci tak na brždění.
Libor (neregistrovaný)
9 let jezdím ve fabii kombi 1.2HTP 51kW tříhrnek s rodinkou, plné auto a bez jediného problému, pojezdil jsem s ním a rodinkou okolní státy i Česko križom-kražom. Prodávám v perfektním stavu a kupuji rapida 1litr TSI 81kW a věřím, že budu taktéž spokojený. A pro takové jako já tyto auta vyrábějí. A upřímně- je mi úplně jedno, co stále kolem sebe už 9 roků slyším, že tříválec 51kw atmosféra je tragédie atd....... žvásty. Kdo mi toto podsouvá, toho se jen zeptám "A dojedeš se svým /třílitrem/ dál???" Asi ne. Ale co už.....
další sráč (neregistrovaný)
Třílitr v naftě dokáže jezdit za to samý co ty s tou haťapkou. A místo ubohejch 55Kw má 176Kw.
polda (neregistrovaný)
jste obyčejní kokoti od piva.Až ji budete mít tak kecejte hlupáci.Mám ji a je to pohodové auto,na které se chytá málokterá šestnáctka atmo-.takže jste hlupáci
Rob (neregistrovaný)
2,5 roku vlastním 4-válcové TSI s 81 kW. Zatím žádné problémy. Dlouhodobá spotřeba 5,5 l, auto jsem "vodil" od 1 500 otáček výše. Po zjištění možných problémů se zadehtováním přímovstřikových motorů je "prý" lepší točit více než radí palub. počítač pro správné řadění rychlostí. Tak ho "vodím" od 1 750 otáček a dlouhodobá spotřeba je rázem na 6,0 l. Tak ob 1-2 tankování používám aditivum pro přímovstřikové motory. Jaké jsou tedy ty správné otáčky pro nezadehtování motoru a jak je na tom s potřebnými otáčkami tento 3-válec?
moje jméno (neregistrovaný)
Tento motor je přímovstřikový a je potřeba jej občas prohnat, nejlépe po dálnici, ale vždy jen dobře zahřátý. Klidně na 4ku 120-130ítkou min 10-15km. Naprosto vždy po dojezdu nechat pár sekund blafat na volnoběh. Pod 1700 otáček zbytečně dlouhodobě nevyužívat, ikdyž si s tím naprosto bez problémů poradí. Nasadit trvale VIF od českého výrobce (cca 230,- Kč /0,5L), který vydrží na spoustu tisíc km a je fakt výborný a osvědčený. Hlavně netrápit nad 2500 otáček za studena - v zímě min. 10km !! To je snad to naprosto nejdůležitější ze všeho.
Čtvrťas (neregistrovaný)
Zdravím mudrce, můj Červený sršeň neboli Š 1,2 HTP Ambiente combi, oslavil v plné síle 10 let provozu s najetím 125 000 km. To prosím většinou ve dvou s mech. inv. vozíkem v kufru. Celoročně, na suchu, sněhu, ledu, blatě, polňačkách v Chorvatsku i jinde, šplhání v Alpách, česká terénní D1. Město, okresky. Štreky s manželkou do Chorvatska se zmíněným inv. vozíkem a spooooustou bagáže v kufru, skoro denně krátké trasy atd. Žádná loudačka. Průměrná roční spotřeba 6 l / 100 km. Ani na dálnici podle počítače se spotřeba nepohybuje v závrati. Pánové nebudete mi to věřit, ale naprosto bez problémů, zcela běžné výměny prov. kapalin, stěračů, žárovek, baterie apod., 1 x za rok pravidelná údržba v aut. servisu. Vždy nás náš Ambouš spolehlivě dovezl kam bylo potřeba. Ano uznávám že sporťák to není, je hlučný, do kopečka na dálnici jedeme výletním tempem, ale kocháme se a tak. Klima mi nechybí, k navigaci mi stačí autoatlas. I nějakou stošedesátkou si to mažeme po krásné chorvatské dálnici. Nějak jsem se s HTP sžil a rozumíme si. Každý by měl zvážit za jakým účelem auto kupuje. Sedět ve škodovce a naříkat že to nejezdí jako mercedes, to může pako. A víte proč mají Škodovky tak velké kufry ? Aby se tam vešlo hodně sena pro osly co se jim posmívají ... Jinak řečeno Škodovka je stejná jako ostatní auta. Jezdím 32 let a neřídil jsem jen okřídlené šípy. Ano uznávám nejsem náročný. Stačí mi, když mě auto bezpečně doveze kam potřebuji.
další sráč (neregistrovaný)
Jestli stim jezdíš stošedesátkou tak si koleduješ o zkroucení dříků ventilu. Běžná závada u htp, hlavně 12ti ventilová verze. Ale ono je to asi jedno. Málo který htp se dožije 200tis. Většinou padne už kolem 150ti.
Pepino (neregistrovaný)
Vezl sem se tim jednou a na 6ku to zas tak moc netocilo neco jak když přidáš ke fabii 1.2 47kw 6stupen když na 5 to točí pri 100km/h cca 3000ot/min takže to vychází pri 6 na 2500ot/min pri 100.
Pavel (neregistrovaný)
zdravím, zajímal by mě celkový převodový poměr u 1.0 / 81 kw, Fabia Combi, tzn. kolik točí motor při 6 rychl. stupni a 100 km/h, děkuji
Michal (neregistrovaný)
Ve 130 km/h něco málo přes 2600 ot/min. Ve 100 km/h mám pocit okolo 2100 ot/min. Mám na mysli tachometrovou rychlost.
Pepino (neregistrovaný)
A jinak mam fabii 1.2htp 47kw 10roku najeto 120tisic km spotřeba 5.4l , každý si musi uvědomit co od auta chce.
Pepino (neregistrovaný)
A když se vám to nelíbí tak oni existují jízdní kola ze spousty převodama a kupodivu to nežere ani benzín a ani naftu.
Pitrs (neregistrovaný)
Co by jste požadovali? 6 válec do fábie? Pro normálního člověka dodržujícího rychlostní limity co nikam nežene, jako ty paka z Polska nebo A.. na značkách bylo by i nehod méně! Pře 20 lety jste kupovali felicie v základu za podobné částky a kolik jich jezdilo u nás.. ? Sedni z felcky do fabky s tímto motorem a budeš si připadat jako v BMV..
skorodedek (neregistrovaný)
Sedni z felcky do fabky s tímto motorem a budeš si připadat jako v BMV.. Potvrzuji. Holt ne každý má na VLASTNÍ nadupaný auto. Fyzický přechod z Felcky na Fabku 3, a pocity z jízdy, bude pochopen jedině, když ti plkalové zde, nebudou sedat do služebních nadupanců, na které nikdy nebudou mít vlastní zdroje. Až budou mít VLASTNÍ hotovost, pak si budou vážit tohoto krásného třílitru.
Lojza (neregistrovaný)
Jen je potřeba počkat ještě 1rok a pak už bude 100% jasné o jaký zázrak se vlastně jedná!!!
Nelojza (neregistrovaný)
Pokud se nepletu, tak ten rok bude už v únoru druhý. Tedy jsme si počkali celkem dva roky. Co jste zjistil ? :)
JARDA (neregistrovaný)
vlastním FABII COMBI 1.2l 81kW při cestě dlouhé cca250km k dceři a průměrné rychlosti 78Km/h, průměrná spotřeba 5,3 l/100Km. Jinak jezdím v průměru za 6l/100Km a tojezdím z 60% po městě. Jaryn
Ben (neregistrovaný)
S tím olejem je to bohužel pravda a co vím dělají to všichni co mají TSI je to asi zase nějaká výrobní vada. Jsem sice zatím příznivcem Škody ale brácha má sandero 0,9 tce a jezdí v pohodě a nemusí řešit problémy jako já a to nejde jen o dolévání oleje. A svezení se sanderem není k zahození, navíc dost velkej finanční rozdíl a bezporuchovost motoru 0,9 (zatím žádné typické poruchy ) taky znamená hodně.
Olda (neregistrovaný)
Mno asi na jezdeni okolo komina do prace OK... sam jezdim Peugeotem 105 1,4D nebo co tam davali.. a staci. Spotreba asi 4,5-5.. ale na normalni jezdeni mimo bydliste to uz asi neni uplne super... tech 200Nm asi moc znat nebude pokud neni prazdne auto.. a pokud spotreba jde tak zasadne vysoko pokud tomu clovek trochu slapne... tak to uz opravdu mit auto aspon 1,8+ obsah at se I clovek trochu sveze pac ta spotreba pak uz se nejak zasadne nemeni... jako rodinny vuz mame SAAB 9-5 Aero (2006) a I s obcasnym prijemnym svezenim byvam okolo 9,2/100 jde to I min ale uz to neni svezeni ale jen plouzeni se po silnici...
Jarda (neregistrovaný)
Nefandím snižováním obsahu a tříválcům už vůbec ne.. Všude pisálkové tvrdí,jak to skvěle jezdí.Jen by mě zajímalo,jestli ta auta někdo testuje v plné zátěži.. a chtěl bych vidět třeba litrovou oktávku plně naloženou a s karavanem.To by se ten motor rozlítnul..o spotřebě ani nemluvím... Mám citroena 1,6 16V 80kW a s plně naloženým se se spotřebou vejdu do 7mi litrů.. Není tu ani turbo a spoustu jiných "vymožeností",které se můžou vysypat..prostě není nad klasický motor. Ať mi nikdo neříká,jak ty nové motory jsou skvělé..
Láďa Vomáčka (neregistrovaný)
Mám tento zázrak cca 2 měsíce, najeto cca 5000 km, k autu se chovám slušně. Spotřeba 5.5 svizna předpisova jízda. Teče fridex, týdne doleju cca 2dl, hadice kolem motoru ale nemám čas řešit, občas se nezapne displej rádia, občas auto nevidí klíček, brzo budu dolivat olej.... lituji lidi, kteří tahle auta kupuji za svoje....
moje jméno (neregistrovaný)
Co takhle reklamovat ? Po 5.000km dolévat olej ? Pochybuju nad větou "k autu se chovám slušně"....
pradědek (neregistrovaný)
Neznám Fabii TSI-nemám na ni! Důchodce. Aut jsem měl,že jsem je přestal počítat,když jich bylo přes 30.Poslední je Renault clio 2, motor 1.2, 43kW.Má najeto 145 tis.,olej dolévám 0 při výměně 15000km,dlouhodobá spotřeba na couračky kolem bydliště v létě 6,0 litrů,v zimě (kvůli pneu a topení při stání) 6,7litru na 100km. Nejsem brzda provozu,honím ho jak nadmutou kozu! Když jedu dál,obvykle neudržím lehkou nohu ani limity a jezdím letních 100km až za 6,5 l. a málokdo mi stačí! Takže bral bych tuto Fabii hned. Mít téměř dvojnásobný výkon ze skoro stejného objemu,by se mi líbilo!A tříválec bych neřešil. Četl jsem recenze a měnil bych ticho za rámus Clia hned,Tyto motory by neměly mít problém se spotřebou oleje,ani s rozumnou spotřebou benzínu,to ale ukáže čas a ne dohady. A srovnávat diesely s benziňáky,to snad žijete na jiné planetě! Jako ucho jsem měl od roku 1969 medvěda D z roku1936,třílitr a bral 7 na sto a 2dcl oleje na 1000km! Kolik měl najeto,nikdo ani netušil.Prodal jsem ho za 2roky,protože jsem vozil hodně věcí a rodinu a tohle nemělo žádný kufr,jen nosič vzadu. To prostě nejde porovnávat!
vendy (neregistrovaný)
Jel jsem s Fóbií 1.2TSI po pražském okruhu a okolo Vestce (půjčeno v AutoBrejla), najel asi 25km. Po městě téměř předpisových 60km/h (spotřeba asi 6,5l), když jsem to na okruhu přišlápl a jel 150km/h žralo to i trávu okolo silnice(cca 16-18l), buchta z autosalonu se pomalu křižovala. Po dojetí zpátky byla průměrná spotřeba nějakých 8,7-9l/100km. Takže plky o tom jak je to skvělé autíčko o dvou pánů nade mnou beru jako vtip. Jezdím Octávií 2.0TDI 110kW, nijak ji nešetřím ani ve městě, ani na dálnici a spotřeba je okolo 6,5l/100km. Tak si představuju motor do auta, ne tuhle "sekačku" vyhoněnou turbem...
moje jméno (neregistrovaný)
No já bych se teda s tím Tvým ubohoučkým turbem vyhoněným dvoulitrem vůbec nezahazoval. Mne zajímá jen osmiválec nad 4 litry objemu. Vše pod stojí za h.... Absurdní srovnání - že ? Rozdíl mezi litrem a Tvým dvoulitrem v nákupní ceně je odhadem více než cca 100.000,- Kč. S tím litrem se při běžném ježdění do 7 litrů bohatě vejdeš. (A jestli ne - nauč se jezdit). Kolik musíš najet, aby se Ti investice vrátila ? A to už nemluvím o tom, že ten 2litr do Fabií nedávají.... Dovedete tady vůbec někdo aspoň trochu pochopit, že je spousta lidí, kterým podobná Fabie výkonově naprosto dostačuje ? A že srovnáváte jabka s pomeranči ?
Radekul (neregistrovaný)
Příští test bude Škoda 0,8l dvouválec a bude mit ještě lepší parametry,tři turba a spotřeba tak čtyři litry.A bude se taky dávat do superbu,to je ten luxusni vůz kterej váží 1.5tuny.velkej plastovej luxus.
Martin (neregistrovaný)
Nechápu o co se snaží, když se Subaru Forester 2.0 4x4 jezdím s lehkou nohou za 7,5 :) Litrový tříhrnek je výsměch zákazníkům a trapné podlézání EU-hujerům, výkony jsou jen na papíře, článek ze zaplacený..
další sráč (neregistrovaný)
Sem zvědavej na výdrž toho tříkastrólu. Když vyšli s velkou slávou s TSIčkama tak na to taky pěli ódy. a dneska se nám na dílně točí na rozvody jedno TSI za druhým. Zatím byl rekord na 1.2 TSI. ve 48 tisících třetí rozvody. Jedny z fabriky pak na záruku a třetí jsem dělal já.
Jan (neregistrovaný)
Je to malé auto cca 4,2 dlouhé. Má zrychlení z nuly na sto pod deset vteřin, 200Nm v nízkých otáčkách, výkon 81kW v rozmezí 5-5,5tisíce. Váží cca 1200 kilo. Srovnejte to s konkurencí a s tím, s čím se jezdilo před deseti lety... Nebo zauvažujte nad mondeem s hmotností 1,5 tuny, 103kW dieselem, 320Nm. S uvažováním poměru hmotností 1,5/1,2=1,25 to vychází 81*1,25=101kW 200*1,25=250Nm. V benzínu. Jinými slovy. Je to z hlediska dynamiky srovnatelně líná mrcha, jak dvoulitrové naftové mondeo, nebo to jede jako slušně silné auto? Pochybnosti o životnosti chápu, ale pochyby o dynamice auta tedy rozhodně ne. Resp. Běžte se s tím projet, kdekoliv ve škodovce vám ho rádi půjčí. Osobně jsem taky pochyboval, ale jede to fakt dobře. Nevím, jak s tím jezdí za 6,8 litru. Já jel s půjčeným autem 200km (4*50km) za pět na sto. Pravda sám v prázdném autě. Spolehlivost a životnost je druhá otázka.
Michal (neregistrovaný)
Litrovy trivalec ci lepe ctyrvalec je vhodny do motocyklu, ale ne do auta tezkeho min. 1,4t.
moje jméno (neregistrovaný)
A zase jsou tady jeden plk za druhým plkem. Tedy znovu : 81kW a 200Nm, maximálka skoro 200. Co prokrista boha považujete za dostatečné do Fabie ? Třílitr v 6iválci? Proberte se. Najezdil jsem v Octávce s TSíčkem 1,2 77kW bez problémů skoro čtvrt mega a můžu kohokoliv ubezpečit, že takových překvapených plkalů, jako je tu většina diskutujících jsem pár svezl. Všichni názor změnili. To samozřejmě neobhajuje z mého pohledu vysokou cenu za malé auto, ale ten motor jako základ skutečně stačí a ježdění s ním rozhodně není utrpení, pokud člověk nepotřebuji procestovat celou Evropu.
jo (neregistrovaný)
Vrcholná motorizace tříválec 1.0 tsi :-D Nová jednotka rozhodně není špatná, což naznačují i technické údaje. :-D VELKÁ octávie :-D Srandovní počteníčko
Harry (neregistrovaný)
Jasně, recenzi napsal typický škodomil. U některých vozů je objem 1,6 málo ( rozuměj srovnatelných s octavií, nebo i fabií ),
Pavel Husák (neregistrovaný)
Zaujala mne spotřeba. Dle údajů výrobce kombinovaná 4,4l v reálu píšete 6,8l, což je o 2,4l nebo také jinak, o více než 50% vyšší než udává výrobce. To je hrozný rozdíl a jedná se podle mne o jasné klamání spotřebitele a tedy o porušení zákona. Nechápu, jak to automobilkám může dlouhodobě procházet.
  • Našli jste v článku chybu?