Scania představuje novou generaci autobusů Citywide

2 nové názory
Autor: Redakce

Společnost Scania představuje novou generaci svých autobusů pro městskou a příměstskou dopravu. Nová řada Scania Citywide nabízí nízkou spotřebu paliva a energie, vyšší kapacitu pro cestující, lepší jízdní vlastnosti a větší pohodlí pro cestující i řidiče.

„Naším cílem bylo navrhnout autobus, který bude mít víc prostoru, světla a čistoty. Chceme-li zvrátit globální oteplování, je zásadní, aby autobusy poskytovaly pohodlí nezbytné k přesvědčení více lidí aby přešli na veřejnou dopravu,“ říká vedoucí divize autobusů a autokarů Scania Anna Carmo e Silva.

Řada Scania Citywide zahrnuje autobusy pro všechny varianty paliv včetně elektrického autobusu s akumulátory. Představuje tak nejobsáhlejší nabídku na alternativní paliva na trhu.

Boční uložení motoru v případě variant se 7 l a 9 l spalovacími motory i elektrickým motorem u 12metrových nízkopodlažních městských autobusů znamená vytvoření tří dodatečných sedadel za zadní nápravou. Navíc zvýšené zatížení přední nápravy vytváří prostor pro další dvě sedadla. Celkově byla kapacita cestujících zvýšena na 100 v závislosti na typu pohonu a vnitřním uspořádání.

Se 7 l motorem, který se pro městský provoz používá nejčastěji, se spotřeba paliva snížila o 3 - 5 %. V kombinaci s vylepšenými funkcemi převodovky lze dosáhnout dalších 1 - 3 %. S funkcí start/stop lze dosáhnout úspor 8 % v případě provozu na naftu a bionaftu, u autobusů na plyn to může být až 15 %.

Další úspory paliva lze u nízkopodlažních autobusů dosáhnout s ústrojím Scania Opticruise. Na spotřebu mají pozitivní vliv i snížený aerodynamický odpor, tempomat s aktivní predikcí (CCAP), elektrický ventilátor chlazení, čištění výfukových plynů SCR i snížená hmotnost vozidla.

Nové autobusy Scania Citywide mají nový styl interiéru se světlými barvami na střešních a bočních panelech. Boční okna jsou větší a mají vyšší stropní linii, což přináší více přirozeného světla. Strop má zvýšenou výšku a boční stropní panely mají plochý tvar, což zlepšuje osvětlení i vnímání prostoru cestujícími. Širší ulička a nepřímé stropní osvětlení v celém autobusu ještě víc přispívají k pocitu prostornosti a pohodlí. Cestující i řidič také ocení zlepšené proudění vzduchu. Lepší uspořádání prostoru usnadňuje tok cestujících a zkracuje dobu stání na zastávkách.

Nízkopodlažní varianta bude mít vzadu v porovnání s aktuálními modely Citywide jedno okno navíc díky změně umístění motoru. Zákazníci se mohou rozhodnout i pro další spodní boční okna mezi přední a zadní nápravou. Další zvýšení pohodlí zajišťuje individuální odpružení vpředu, které přispívá k plynulejší jízdě.

V rámci pomoci provozovateli při zachování důležité čistoty byl autobus navržen s minimálními mezerami a hranami, což zjednodušuje jeho každodenní údržbu. Ergonomie prostoru pro řidiče se zlepšila lepším umístěním pedálů, větším prostorem pro nohy, možností nastavení výšky řidiče, plynulým nastavením sedadla ve všech úhlech, lepším výhledem a lepší dosažitelností ovládacích prvků. Téměř všechna tlačítka na přístrojové desce jsou připojena ke CAN, takže jejich funkci lze přizpůsobit pro různé místní aplikace. Celý autobus byl navržen se společným elektrickým systémem, což usnadňuje monitorování jeho stavu i opravy.

V rámci nové řady městských a příměstských autobusů je pro všechny typy hnacích ústrojí k dispozici systém Scania Zone. Pomáhá řidičům, aby se přizpůsobili stále častějším městským předpisům vydávaným s cílem omezit znečištění a zvýšit bezpečnost.

„Uvědomujeme si, že zákazníci musí brát do úvahy celý systém, aby dosáhli nejlepší celkové ekonomiky provozu. To zahrnuje faktory, jako jsou spotřeba paliva, doba provozuschopnosti, výkon, přitažlivost pro cestující a kapacita. Při navrhování nového autobusu Scania Citywide jsme se důsledně zabývali všemi těmito aspekty a jsme přesvědčeni, že nyní nabízíme vysoce konkurenceschopný městský a příměstský autobus pro dopravu dneška i zítřka,“ říká Carmo e Silva.

Maráček BUS (neregistrovaný)
Vypadá ještě hůř než stará. Proč: Já jsem fanda Solarisů a SCANIE je nahradila :-(. Ale se Solarisem Facelift IV jsem nebyl moc spokojený, akorád tam nělo odebrali... Ta Scania tam má ty okna jak v tramvajích PRAGOIMEX! Na fotce nemají zadek, asi jim to designeři nedovolili, možná to zpatlali.
suková jaroslava (neregistrovaný)
ať si v nich pan carmo e silva jezdí sám, v busu bez otevíracích oken se nedá dýchat!!!!!!!!!!! a klimoška je tak dobrá jen na vznik chorob nejlepší je průvan s kyslíkem i u tramvají!!!!!!!!
  • Našli jste v článku chybu?