V pátek se veřejnosti poprvé ukáže nová generace ostrého hatchbacku Renault Mégane R.S. Automobiloví nadšenci na tento model netrpělivě čekají. A někteří možná i s trochou skepse. Jeho předchůdce totiž patřil mezi ta nejlepší sportovní auta na trhu, ale totéž se dalo říci i o minulé generaci Clia R.S., jehož aktuální generace část dřívějšího kouzla ztratila.
Strach, že Mégane R.S. dostane jen automatickou převodovku, se podařilo rozptýlit postupně uvolňovanými informacemi. Už víme s téměř stoprocentní jistotou, že v základu bude pod kapotou manuální převodovka, samosvorný diferenciál a motor 1.8 Turbo o výkonu okolo 300 koní. Stejnou jednotku má třeba atraktivní kupé Alpine A110.
Doporučujeme: Deset problematických ojetin, které potvrzují pověry o nekvalitě francouzských aut
Automatická dvouspojková převodovka se má nabízet za příplatek. Zajímavostí u manuálu bude systém automatických meziplynů při podřazování. To si Renault půjčil od partnerského Nissanu, který tuto funkci uvedl v kupé Nissan 370Z. Další zajímavostí ostrého Renaultu je aktivní natáčení zadní nápravy.
Renault využije k představení modelu Mégane R.S. závod Formule 1 v Monaku. Ten se jede o nadcházejícím víkendu a v pátek bude trochu času, aby se s Méganem R.S. poprvé projel oficiálně Nico Hülkenberg, jezdec týmu Renault-F1. Představený Mégane R.S. dostane podobné barevné provedení jako tovární monoposty F1. Stejné barvy bude mít i limitovaná edice produkčního modelu.