Clio je pro Renault důležitým modelem, protože má dlouhou tradici a především dlouhatánský seznam majitelů. Od začátku výroby bylo prodáno na 16 milionů exemplářů. První Clio přišlo v roce 1990 a vyrábělo se do roku 1998, současná generace (pátá) dorazila v roce 2019 s novou platformou CMF-B, která umožnila nástup hybridních jednotek.
Aktuální modernizace nabízí především výrazněji přepracovaný vnější vzhled. Nový design z pera Gillese Vidala přináší nová světla, širší masku, nové logo, vzadu najdeme přepracovaný nárazník, nové koncové svítilny a nově přichází také výbava Esprite Alpine, která se teď stává vrcholem řady Clio.
Stejně jako u ostatních Renaultů nabízí sportovně střižená výbava specifická kola, krásný interiér vybavený kvalitním materiály, sportovní sedadla a tak dále. Pro úplnost, Esprit Alpine víceméně nahrazuje dřívější vrcholné Clio R.S. Takový automobil už nevznikne, protože sportovní Renaulty teď obstará značka Alpine. Nová je rovněž barva karoserie Šedá Rafale. V interiéru se objevuje bezdrátové zrcadlení telefonu nebo digitální přístrojový štít o velikosti sedm a deset palců.
Benzin, LPG a hybrid
Clio bylo svého času populární v kombinaci s naftovým motorem, diesel je ale u takto malých hatchbacků dnes už víceméně minulostí. Aktuální Clio jej nahrazuje hybridním systémem E-Tech o výkonu 145 koní. Ten stojí na vrcholu nabídky. Dostupnější alternativou je provedení TCe 100 LPG a základ obstará přeplňovaný tříválec 1.0 TCe o výkonu 90 koní. Techniky se facelift netýká, jednou z mála technických úprav je nově naladěné řízení.
Kompletně přepracovaná přední část skrývá v sobě vtipný detail v podobě denního svícení ve tvaru značky Renault. Musíte ale postavit vedle sebe dvě auta, abyste to odhalili
Nabídka výbav obsahuje tři položky, a sice Evolution, Techno a Esprit Alpine. Základní úroveň je o něco bohatší co do seznamu standardně dodávaných prvků, cena se ale s příchodem modernizované verze nemění. Úroveň Techno zlevnila o deset tisíc a také hybrid zlevnil, tentokrát o třicet tisíc.
Objednávky spouští tuzemské zastoupení značky Renault v těchto dnech, první auta by se měla u dealerů objevit příští týden a 19. září odstartuje reklamní kampaň.
Mimochodem, elektrické Clio v plánu není. Renault se rozhodl, že bude razit strategii paralelních modelových řad, kdy jedna bude mít spalovací motory a druhá bude elektrická. Francouzské elektromobily budou stát na platformě CMF-B EV. Příští rok přijde elektrický Renault 5, který bude elektrickým ekvivalentem právě Clia.