Projekt Bloodhound SSC byl založen v roce 2007 s cílem postavit automobil, který se stane nejrychlejším vozem na světě. Autoři chtěli dosáhnout rychlosti 1000 mil v hodině, tedy v přepočtu 1609 km/h. Na projektu se podílelo mnoho firem od společnosti Rolls-Royce, až po automobilky Geely nebo Jaguar. Nedávno ale přišla zpráva o tom, že projekt končí neúspěchem kvůli nedostatku peněz.
Nutno podotknout, že tvůrci tohoto velmi zajímavého stroje se dostali poměrně daleko. Vůz samotný už existuje a prošel také prvními jízdními testy, i když během nich dosáhl pouze rychlosti 322 km/h. Jak píše BBC, vláda Jihoafrické republiky už také vyčistila oblast, kde se měl rekordní pokus uskutečnit a koncem září byl otestován raketový motor vyvinutý společností Nammo. Testovací raketa vyletěla do výšky 107 km. Bloodhound SSC měl dostat tři tyto motory a navíc proudový motor ze stíhačky Eurofighter EJ200.
V zásadě tak není úplně daleko k rekordnímu pokusu, jenže shází peníze. Konkrétně chybí zhruba 25 milionů liber. Bloodhound SSC je soukromý projekt financovaný různými sponzory. Těch ale nebyl zejména v posledních letech dostatek. Jednak kvůli tomu, že různé společnosti raději než za logo na rekordním autě utratí peníze třeba na sociálních sítích, protože jde o britskou záležitost, svou roli sehrála i situace kolem Brexitu. Od října byl Bloodhound SSC v nucené správě, nicméně ani správcům se nepodařilo sehnat dostatečné množství financí.
Aktuálně tak v podstatě přišel konec s tím, že se začne rozprodávat majetek. Z toho vyplývá i jedna zajímavá okolnost. Na prodej je rovněž samotný automobil Bloodhound SSC a není příliš drahý. K dispozici je za 250 000 liber, což je v přepočtu něco málo přes sedm milionů. Tedy cena třeba nového McLarenu 720S Spider.
Ačkoliv už mnoho médií informovalo o tom, že Bloodhound SSC končí a stávající rekord z roku 1997 (1227,985 km/h) zůstane nepokořen, Autocar přišel s informací, podle které ještě není vše definitivně ztraceno. S odkazem na Andyho Greena, který je jednou z hlavních postav tohoto příběhu, uvádí, že pořád existují dostatečně movití investoři, přičemž zhruba dvacet z nich se dokonce bylo podívat i v centrále projektu v Bristolu.
Jen pro pořádek, pokud si za těch sedm milionů Bloodhound SSC koupíte, dostanete stroj dlouhý 13,47 m, vysoký 3 metry a s hmotností necelých osm tun. Celkový uváděný výkon je pěkných 135 tisíc koňských sil. Plánovaná maximální rychlost byla 1690 km/h. Mimochodem, Jaguar v rámci spolupráce dodal kromě jiného svůj dobře známý kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec. Ten zdě měl plnit funkci palivového čerpadla.
Podle původních plánů se mělo příští rok uskutečnit první opravdu vysokorychlostní testování v Jihoafrické republice, samotný pokus o překonání rekordu měl následovat o rok později.