Recept na úspěch: Škoda stihla za dva roky vyrobit čtvrt milionu Kodiaqů

7 nových názorů
Autor: Redakce
  • Škoda hlásí 250 000 vyrobených SUV Kodiaq

  • K dosažení milníku stačily značce zhruba dva roky

  • Kodiaq se vyrábí na šesti místech světa, zatím na něj připadá zhruba desetina celkové produkce Škody

  • V Číně je nabídka SUV značky Škoda bohatší než „doma“ v Evropě

Škoda si dala se vstupem do lukrativního segmentu SUV na čas. Ale jako i tolikrát předtím i v tomto případě prokázali produktoví plánovači dokonalý „čich“ na to, po čem zákazník značky touží. A nejen ten český. Dva roky po premiéře modelu (článek s uniklými oficiálními snímky Kodiaqu byl první aktuální při spuštění našeho webu) tak firma hlásí dvě stě padesát tisíc vyrobených SUV Škoda Kodiaq.

Dynamika má přitom vzestupnou tendenci. Za osm měsíců letošního roku dodala Škoda už 100 000 Kodiaqů. Za celý rok 2017 se přitom vyrobilo „jen” 124 002 Kodiaqů, což byla přibližně desetina celkové produkce automobilky (1 232 042 aut). Pro srovnání, Octavia coby globální hit se v roce 2017 podílela na celkovém objemu značky z více než jedné třetiny (420 811 aut, 34 %).

Jubilejní čtvrtmiliontý Kodiaq má šedou barvu Steel, výbavu Sportline a zamíří k zákazníkovi z Francie.

Co ukáže Škoda v Paříži? Vision RS, Kodiaq RS, Karoq Sportline i Alexu
Přečtěte si také:

Co ukáže Škoda v Paříži? Vision RS, Kodiaq RS, Karoq Sportline i Alexu

Kromě Kvasin se Škoda Kodiaq vyrábí ještě v čínském Čchang-ša, ruském Nižním Novgorodu, v indickém Aurangabádu, v ukrajinském Solomonovu a dokonce i v Usť-Kamenogorsku v Kazachstánu.

Na českém trhu je Škoda vedle Kodiaqu zastoupena v segmentu SUV už jenom menším modelem Karoq. Oba s náskokem vévodí statistikám registrací ve své třídě. Karoq je s 4598 registracemi od ledna do konce srpna jednička, druhý Koadiaq má na kontě 4178 registrací. Ve světě se nabídka SUV s logem Škody na kapotě rozrůstá rychleji. Model Kamiq se v Číně už prodává, co nevidět bude následovat Kodiaq GT s karoserií v populárním stylu „SUV-kupé“.

Vašek L. (neregistrovaný)
Největší prodejnost je v Asii, no bodeť by ne, když šikmookým to tam nabízejí od 185 000 yuanů což je cca 600 tisíc korun a nám to tady ser** pro hloupé čecháčky za 1,2 mega!!! Rychle utíkejte ke svému dealerovi pro nataženého Kodiaqa.
David (neregistrovaný)
Spěchají s výrobou a kde jsou pak auta. Čekají na letišti na homologaci takže místo 40tis. aut tam teď bude o něco víc
Pavel (neregistrovaný)
No pak se to podepíše na kvalitě nikdy to co je vyrobené rychle nemůže fungovat až tak spolehlivě
Radek P. (neregistrovaný)
Přesně co může fungovat kvalitně když uspěchám výrobu ? Přece rychle neznamená kvalitně ne ?
Jan (neregistrovaný)
Jeste aby ty hnusny krabice prodala aby nestaly taky na letisti jako ochcavky.
Stanislav Cibulka (neregistrovaný)
Škoda se brzo stane obrovským hitem světové produkce vozů a její nové modely se budou prodávat i v Americe zvláště ty elektrické a pluginhybridy .Její roční produkce brzo se přiblíží k 2 milionům vozů a postaví se mezi nejlépe prodávající auta na světě s nekonečnými nabídkami dalších nových moderních vozů.Česko se ukázalo jako nejlepší postkomunistický automobilní gigant a lidé co ještě před několak lety ohrnovali nos nad Škodou budou si brzo sypat popel na hlavu jelikož Škoda díky modernizaci závodů vyrábí již auta srovnatelná německým a francouským vozům a právě automobilky jako je Hyunday a KIA jsou spíše vozy které těží z blízkosti evropských trhů a již dnes se ví že pochází z české a slovenské republiky a jejich kvalita je na evropském špičkovém standartu a ještě Seat díky Škodě neustále expanduje na evropské trhy ale Škoda je momentálně velmi produktivní a výdělečná nad evropským průměrem
  • Našli jste v článku chybu?