Průměrná cena opravy elektromobilu vychází až na 150 tisíc korun. O 20 % více oproti benzinovým vozům

26.08.2024
přidejte názor
Autor: Tiskový servis Tesla

Americká studie společnosti Mitchell ukazuje, že oprava elektromobilů může být poměrně drahou záležitostí. Přesně řečeno, v průměru stojí oprava elektromobilu o 20 % více oproti benzinovému automobilu. 

S opravami elektromobilů bývá potíž z několika důvodů. Autorizované servisy potřebují kvalifikované odborníky, kterých se aktuálně nedostává, tedy náklady na takové lidi jsou poměrně velké. Díly jsou drahé, postupy složité a tudíž opravy trvají déle. V neposlední řadě automobilky potřebují ze servisně méně náročných vozů dostat více peněz, takže u elektromobilů stojí podstatně více i úkony, které s elektrickým pohonem nesouvisí. Výsledek je zřejmý – servis elektromobilů je dražší oproti vozům se spalovacími motory. Jak velký je takový rozdíl? 

Dobrá pojistka základem 

Na rozdíly v cenách oprav elektrických automobilů a vozů s ostatními druhy pohonu se podívala americká společnost Mitchell zabývající se odhady škod. Výsledkem je studie zaměřená na americký trh a porovnávající průměrné ceny oprav různých druhů automobilů. 

Podle této studie činí průměrná cena opravy elektromobilu v Americe v přepočtu necelých 130 tisíc korun, v Kanadě průměr vychází dokonce na zhruba 150 tisíc. Studie zároveň uvádí, že tyto průměrné hodnoty za poslední dobu vzrostly. Během druhého čtvrtletí letošního roku činil nárůst v Americe 2,5 % a v Kanadě 3,95 %. 

Čínským automobilkám končí žně s podezřele levnými elektromobily. EU zásadně zvedá clo, nejvíce na to doplatí MG
Přečtěte si také:

Čínským automobilkám končí žně s podezřele levnými elektromobily. EU zásadně zvedá clo, nejvíce na to doplatí MG

Ve srovnání s benzinovými automobily jsou průměrné ceny oprav vyšší na americkém trhu o 20 %, zatímco v Kanadě to je dokonce 31 %. V případě mild-hybridů je elektrická část pohonu tak malá, že se to do průměrných cen oprav vůbec nepropsalo. Ceny oprav jsou tudíž v průměru shodné s benzinovými automobily. 

Naproti tomu plug-in hybridy už také vykazují vyšší servisní náklady oproti klasickým spalovacím automobilům. Rozdíl je v tomto případě 12,5 % v neprospěch plug-in hybridů. 

Zdroj: Mitchell 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?