Příval nových crossoverů nekončí. Audi oficiálně představilo zmenšenou Q8. Jmenuje se Q3 Sportback

přidejte názor
  • Audi Q3 nové generace dostalo sportovněji střiženého sourozence 

  • Novinka nese označení Q3 Sportback a stejně jako řada jiných dnešních crossoverů kombinuje segmenty SUV a kupé

  • Pro začátek budou k dispozici motory 2.0 TFSI (230 k), 2.0 TDI (150 k) a 2.0 TDI (190 k). Později přijde ještě zážehová mild-hybridní patnáctistovka

  • První hotová auta dodá Audi zákazníkům letos na podzim 

Zdá se, že móda crossoverů jen tak neskončí. Audi aktuálně představilo další důkaz, když oficiálně odhalilo svůj druhý model kombinující prvky kategorií SUV a kupé. Zmenšená Q8 nese označení Q3 Sportback a první zákazníci se novinky dočkají už na podzim letošního roku.

Jestli jste patřili mezi ty, kteří se před lety BMW po představení první generace X6 smáli, pak vás aktuálně už smích asi definitivně přešel. Dříve nesmyslnou kombinaci SUV a kupé zákazníci chtějí více než kdy dříve a automobilky na to samozřejmě nemohou nereagovat. BMW už má hned několika takových aut, nedávno se přidalo Porsche se svým Cayenne Coupé, podobný vůz už nabízí dokonce i Škoda (i když ne v Evropě, tedy alespoň prozatím), nechybí Mercedes a stranou nemohlo zůstat stát ani Audi. To se do téhle skupiny zapojilo až relativně pozdě, když model Q8 začalo prodávat minulý rok. Přesto zájem i na českém trhu předčil veškerá očekávání, takže není pochyb o tom, že další podobný vůz je minimálně z pohledu prodejů krok správným směrem.

Poprvé za volantem Audi Q3 2019: Je prostornější, líp jezdí a vypadá jako zmenšená Q8
Přečtěte si také:

Poprvé za volantem Audi Q3 2019: Je prostornější, líp jezdí a vypadá jako zmenšená Q8

I když se spekulovalo o tom, že malá Q8 ponese označení Q4, nakonec tomu tak není. Tohle označení by mělo zůstat vyhrazeno pouze elektromobilu. Novinka dostala jméno Q3 Sportback. Technický základ je samozřejmě shodný s běžnou Q3, takže i Sportback má rozvor 2680 mm. Nové SUV/kupé je ale o necelé dva centimetry delší a hlavně o zhruba tři centimetry nižší. Mohou za to nové agresivnější nárazníky a v případě výšky jinak tvarovaná střecha. Q3 Sportback rovněž dostala více skloněné čelní sklo a naopak nad zadní okno výrazný spoiler.

Interiér už je v podstatě shodný s klasickou Q3, tedy až na omezený prostor nad hlavou cestujících vzadu. Zadní lavice posuvná v rozsahu 130 mm dodávaná v rámci standardní výbavy ale zůstala. Základní objem zavazadlového prostoru je 530 litrů a maximum dostupné po sklopení zadních opěradel je 1400 l. Pro srovnání, Q3 má v základním uspořádání udávaný objem shodný, po sklopení opěradel dostanete prostor větší o 125 litrů. V interiéru samozřejmě nechybí rozměrné displeje. Digitální přístrojový štít je standardem.

Oproti Q3 je Sportback nepatrně delší a zhruba o tři centimetry nižší. Důvodem je nižší střecha, nikoliv snížený podvozek. Čelní okno je více skloněné
V interiéru už žádné dramatické odlišnosti nehledejte. Jak se dalo čekat, Q3 Sportback nabízí to samé co Q3, a to včetně zadních posuvných sedadel

Pro začátek budou k dispozici dva motory: zážehový dvoulitr TFSI naladěný na 169 kW (230 k) a dieselový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k). Audi jako už tradičně ukázalo Q3 Sportback některým redakcím v několikaměsíčním předstihu. Novináři, kteří měli možnost si vůz prohlédnout, jako třeba britský Autocar, slibují pro začátek prodejů ještě třetí motor – diesel s výkonem 140 kW (190 k). O něm se oficiální tisková zpráva zmiňuje jen obecně, když říká, že „během roku budou následovat další motory, včetně silnější vznětové jednotky a základního zážehového motoru“. V případě zmíněného benzinového základu jde o mild-hybridní čtyřválec 1.5 TFSI doplněný o pomocný elektromotor a 48V palubní síť. Na technické detaily všech motorizací si ale musíme ještě počkat.

Nové Audi Q3 Sportback stojí na německém trhu 40 200 eur v kombinaci se slabším dieselem, respektive 46 200 eur ve vrcholném provedení 45 TFSI o výkonu 169 kW (230 k). Jak už bylo řečeno, první zákazníci dostanou svůj exemplář letos na podzim.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?