Připravují se elektrické dodávky od PSA

přidejte názor
Autor: Redakce

Kompletní nabídka lehkých užitkových vozů skupiny PSA včetně jejich osobních verzí bude vybavena elektromotory. V roce 2020 PSA uvede na trh elektrické verze svých kompaktních dodávek. Vozy Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro a Vauxhall Vivaro budou od roku 2020 k dispozici ve 100% elektrické verzi. V nabídce budou dvě úrovně dojezdu podle normy WLTP: 200 km s akumulátorem 50 kWh nebo 300 km se 75 kWh. Skupina dosáhne kompletní elektrifikace své užitkové řady do roku 2021.

Nový ředitel Business Unit LCV skupiny PSA Xavier Peugeot k tomu uvedl: „Skupina PSA pokračuje v elektrifikaci své řady lehkých užitkových vozidel a přichází s elektroverzemi svých kompaktních dodávek určených pro firemní i soukromé zákazníky. Tato elektrifikace, která nepřináší omezení z hlediska funkčnosti vozidel, nám umožní posílit naše vedoucí postavení v tomto segmentu na evropském trhu. V roce 2021 bude elektrifikováno 100 % vozů naší modelové řady lehkých užitkových vozů a jejich osobních verzí.“

Xavier Peugeot

Počínaje rokem 2019 se budou všechny nové modely skupiny PSA uvádět na trh také s elektrifikovanou verzí - buď se 100% elektrickým pohonem nebo s plug-in hybridním pohonem. Cílem je, aby byla celá řada osobních a lehkých užitkových vozů skupiny v roce 2025 elektrifikována.

V souvislosti s rostoucí urbanizací využívá nová generace kompaktních dodávek skupiny PSA tzv. multienergetickou platformu EMP2. Ta umožňuje elektrickou mobilitu pro přepravu cestujících v osobních i pro přepravu zboží v užitkových verzích. Zájem o elektrické dodávky se předpokládá i s ohledem na rozvoj e-shopů.

Skupina PSA je v Evropě lídrem v segmentu LUV. Její podíl na trhu byl v první polovině roku 2019 celkem 24,7 %. Tato nová 100% elektrická nabídka, a to jak ve verzích LUV, tak i ve verzích osobních MPV a firemních mikrobusů pro kyvadlovou dopravu, bude pro skupinu PSA schopná získat nové klienty.

Plně elektricky poháněné verze kompaktních dodávek všech čtyř značek se budou vyrábět ve francouzské továrně Hordain v region Hauts-de-France. Systém elektrického pohonu se bude montovat v závodě Trémery v region Grand Est.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?