Přijde vám 1,8 milionu za Toyotu Supra hodně? Už vás to nemusí trápit, pro letošek je vyprodáno

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Toyota GR Supra stojí na českém trhu 1 800 000 Kč

  • Je to poměrně hodně peněz. Tolik nedáte ani za šestiválcové BMW Z4 nebo skvělé BMW M2

  • Přesto Toyota hlásí pro letošní rok vyprodáno, aktuálně se začínají objednávat auta pro dodání v roce 2020

Nová Toyota GR Supra vzbudila hodně pozornosti, ačkoliv jde v podstatě o BMW Z4 s karoserií kupé, nikoliv o nějaký zcela unikátní automobil. Přesto se našel zákazník, který zaplatil za úplně první vyrobený novodobý exemplář skoro padesát milionů. A jak se zdá, zájemců ochotných připlatit za ostrou Toyotu je víc. GR Supra totiž stojí skoro dva miliony, ale kupující se přesto jen hrnou.

Na českém trhu zaplatíte za Toyotu GR Supra přesně 1 800 000 Kč. Nabídka je velmi jednoduchá. K dispozici je pouze verze s přeplňovaným šestiválcem, automatem a plnou výbavou. Připlatit můžete jen za barvu (22 500 Kč). Bez příplatku se dodává výhradně žlutá. Pro kontext – šestiválcové BMW Z4 začíná částkou 1 660 000 Kč. Supra je dokonce dražší také ve srovnání s naprosto skvělým BMW M2, které má silnější motor a standardně i manuální převodovku. Jestli si ale teď říkáte, že to Toyota s cenou přehnala, nemáte pravdu.

Toyota Supra dostala od TRD velké množství karbonu a nová kola. Techniku tovární tuning nezměnil
Přečtěte si také:

Toyota Supra dostala od TRD velké množství karbonu a nová kola. Techniku tovární tuning nezměnil

Toyota aktuálně oznámila, že exempláře určené pro evropský trh, které mohly být dodány letos, jsou rozebrány. Není se ale čemu divit. Řeč je totiž o zhruba tisícovce automobilů, přičemž takto ze začátku prodeje určitě mnoho z nich zamíří k dealerům jako předváděcí. Každopádně pokud si objednáte auto teď, dříve než příští rok ho nedostanete. Japonská automobilka motivovala zájemce k nákupu edicí A90, určenou pro prvních 90 exemplářů, nebo akcí Supra 900, kdy prvních 900 zákazníků dostane speciální výhody typu možnosti účastnit se kurzu sportovní jízdy.

Uvidíme ale, zda se nebude opakovat scénář s GT86. V roce 2012 se krátce po příchodu na trh také také zdálo, že půjde o model velmi úspěšný, jenže poptávka nadšenců se velmi rychle nasytila a už v roce 2014 se začalo spekulovat o tom, zda vůbec Toyota udělá další generaci. Důvodem byly právě slabé prodeje.

8B3CE273 (neregistrovaný)
Minimálně v severní americe se GT86 / BRZ / FR-S docela prodávají. Pokaždý když vylezu ven, tak nějaký z nich potkám.
  • Našli jste v článku chybu?