Posádkové kabiny Scania navržené pro maximální bezpečí

1 nový názor
Autor: Redakce

Hasiči často musejí během výkonu své práce podstoupit značné riziko. Sami riskují své životy při ochraně ostatních, a to už i při cestě k zásahu. Proto společnost Scania navrhla kabinu, která snižuje možnost zranění posádky na minimum. Testování bylo opravdu důkladné.

Švédský výrobce nákladních vozidel a autobusů klade velký důraz na vývoj a testování. Důkazem jeho úsilí o bezpečnost jsou extrémní zkoušky posádkových kabin.

„Zachování bezpečnost při nehodě je zakódováno do DNA vozů Scania. Nad rámec legislativních požadavků máme ve společnosti Scania své vlastní zásady pro bezpečnost v případě nehody. Naše interní požadavky jsou náročnější a také komplexnější než příslušné předpisy,“ vysvětluje vedoucí testovacího týmu Scania John Sedin.

V čem se nárazové testy liší popisuje Crash Test Engineer společnosti Scania Johanna Astrandová: „Používáme švédskou nárazovou zkoušku pro posouzení prostoru pro přežití v kabině. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že v rámci evropské zkoušky používáte na každý náraz vždy novou kabinu. Během našich testů ale všechny nárazy absolvuje jedna jediná kabina.“

V první části dojde k zatížení střechy, pak přichází na řadu náraz kyvadla na A-sloupek kabiny na straně řidiče a ve třetí části se otestuje pevnost zadní strany prostoru pro posádku. Všechny tyto tři části simulují převrácení vozidla, kdy se střecha deformuje, vozidlo při následném klouzání narazí do předmětu a nakonec náklad narazí do zadní stěny.

Johan Hamsund, který je ve společnosti Scania také zodpovědný za nárazové testy, dodává: „Nejsložitější nárazová zkouška vozidla, kterou provádíme, je zkouška bezpečnosti při převrácení. Celá realizace může trvat měsíce, dokonce i rok. Naším cílem je vyzkoušet převrácení vozidla za situace, která je co nejbližší realitě.“

Na rozdíl od vozidla pro dálkovou přepravu má posádková kabina nižší hmotnost a jiné těžiště. Bylo proto nutné vypracovat realističtější testování, které odpovídá skutečnému provozu hasičských vozidel.

„Výsledky měsíců příprav byly hotové za pár sekund a kabina Crew Cab zůstala po této zkoušce opravdu pojízdná. Nový systém s bočními okenními airbagy přispívá k vyšší úrovni bezpečnosti. Tím se snižuje riziko zranění a vytváří důležitou bariéru proti vnějšímu prostředí,“ říká Johan Hamsund.

V posádkových kabinách Scania nové generace se na tyto boční okenní airbagy mohou spoléhat také cestující sedící vzadu. Bezpečnost posádky je pro společnost Scania prioritou.

 

tankista terorista (neregistrovaný)
měli by ti crash testi dělat pořadně i na čelni stražky ve vysoky rychlosti atd aby tio kabyny byli opravdu vice bezpečni https://youtu.be/TYVYUr23z7Y
  • Našli jste v článku chybu?