Další část aféry Dieselgate dospěla ke svému konci. Také automobilce Porsche byla oznámena výše pokuty, kterou musí německým úřadům zaplatit. Účet za Dieselgate činí v tomto případě 535 milionů eur, tedy v přepočtu necelých 14 miliard korun. Automobilka se proti verdiktu neodvolala.
Protože Porsche pokutu zaplatí, řízení tím končí. Porsche tak následuje mateřskou značku Volkswagen a Audi. Právě dieselové motory Audi Porsche používalo. Volkswagen už dříve uhradil pokutu ve výši jedné miliardy eur, Audi zaplatilo na podzim minulého roku 800 milionů eur. Porsche tak dostalo pokutu nejnižší, protože se jeho manipulace s dieselovými motory týkaly nižšího počtu vyrobených aut. Dohromady zaplatil německý koncern tamním úřadům za značky VW, Audi a Porsche 2,3 miliardy eur, tedy v přepočtu asi šedesát miliard korun.
Docela zábavná je v oficiálním komuniké Porsche připomínka skutečnosti, že Porsche nikdy naftové motory nevyvíjelo a nevyrábělo. Působí to jako drobná výmluva ve stylu „my ne, to oni“ (rozumějte Audi). Když ale vstupovala aktuální generace Panamery na trh, poháněná mimo jiné dvakrát přeplňovaným naftovým osmiválcem, Porsche bylo na vůz patřičně hrdé. Aby také ne. Tehdy to byl nejrychlejší diesel na trhu a v praxi fungoval naprosto skvěle.
Škoda, že se dalšího takového motoru u Porsche už nedočkáme. Naftová Panamera je minulostí, stejně jako ostatní dieselové modely značky. Naopak budoucnost se nese v duchu hybridů a elektromobilů. Mimochodem, je to právě model Panamera, který jako první Porsche dostal na vrchol nabídky hybrid. Už brzy se navíc dočkáme čistě elektrického Taycanu.