Porsche Taycan v prvním testu: 0-200 km/h zvládne i třicetkrát za sebou a opravdu jezdí jako Porsche

1 nový názor
  • Porsche Taycan se sice oficiálně představí až čtvrtého září, první novináři už ale měli možnost auto vyzkoušet 

  • Vrcholná verze nabízí zrychlení na úrovni klasických supersportů. Systém Launch Control lze navíc používat opakovaně 

  • Z nuly na 200 km/h vůz zrychlí pod deset sekund i třicetkrát za sebou

  • Pozice řidiče je údajně blízká klasické 911, Taycan si také od svého slavného předchůdce přebírá některé prvky, jako třeba volant

  • Vrcholné Turbo bude stát přes pět milionů korun

Porsche Taycan se sice už několikrát na veřejnosti ukázalo v prakticky sériové podobě, nicméně jeho oficiální premiéra se odehraje až čtvrtého září. Přesto někteří novináři už měli možnost se s autem nejen svézt na pozici spolujezdce, ale dokonce i vůbec první sériově vyráběné elektrické Porsche přímo řídit. Jedním takovým byl Jonny Smith z magazínu Fully Charged a přestože i on sám přiznává, že spousta informací pořád čeká na potvrzení, jeho test rozhodně stojí za pozornost.

O novém modelu Taycan se toho z minulosti ví už poměrně dost. Vrcholné provedení nabídne dnes už celkem známou koncepci s bateriemi uloženými mezi nápravami, přičemž o každou z náprav se bude starat jeden elektromotor. Kromě nejsilnější verze Turbo ale časem dorazí i slabší a především levnější varianty osazené jen jedním elektromotorem.

Porsche Taycan nabídne výkon přes 600 koní a na 400 km se nabije za 15 minut
Přečtěte si také:

Porsche Taycan nabídne výkon přes 600 koní a na 400 km se nabije za 15 minut

Taycan je připraven na dobíjení výkonem až 350 kW. Jak uvádí Fully Charged, v takovém případě by vám teoreticky stačilo k dobití z nuly na 80 % jen 15 minut. V případě reálnějších 150 kW bude potřeba 40 minut. Pro zajímavost, baterie jsou uložené v karbonovém obalu a chlazené vodou, přičemž tento okruh používá dva chladiče umístěné po stranách předního nárazníku. Údajným partnerem při vývoji byla společnost LG. Konkrétně se jedná o lithium-iontový akumulátor složený ze 34 modulů o celkové hmotnosti 650 kg. Díky umístění v podstatě na podvozku baterie snižují těžiště, které je tak u Taycanu dokonce nižší než v případě Porsche 911. Dojezd by měl být přes 500 km.

Jak vypadá sériová verze zvenku a uvnitř? 

Jonny Smith usedl do identického auta, jaké se ukázalo v rámci festivalu rychlosti v Goodwoodu. Už tam bylo jasné, že Taycan na sobě mnoho kamufláže nemá, přesto ale ještě nějakou nosí. Konkrétně jde o stříbrnou lištu na předních blatnících maskující skutečný výdech vzduchu. Další nálepky jsou kolem světel tak, aby je opticky zvětšovaly. Podle magazínu Fully Charged ale tvář Taycanu odpovídá konceptu Mission E. Vzadu Porsche také používá nějaké ty nálepky, jinak už ale Taycan nemá co skrývat.

Odmyslete si nálepky kolem světel a falešné stříbrné lišty na bocích a díváte se na sériovou verzi Porsche Taycan. Tvář vozu údajně věrně kopíruje koncept Mission E

Taycan má dobíjecí konektor na obou předních blatnících. Víčko se na váš pokyn samo vyklopí, což sice kolega z Fully Charged ve svém videu ukázat nesměl, ale téměř jistě půjde o stejnou věc, jakou jsme viděli u Audi e-tron. A tu si můžete prohlédnout třeba na videu z naší produkce:

Videodojmy: Audi e-tron
Přečtěte si také:

Videodojmy: Audi e-tron

Interiér zůstává tajemstvím. Ukázat ho nemohla ani média, která už do auta usedla. Z testu Fully Charged ale vyplývá, že volant je shodný s novou generací modelu 911 a stejně jako zmíněná německá ikona nabízí i Taycan digitální přístrojový štít s pěticí ukazatelů. Tlačítko pro „startování“ je dokonce s ohledem na tradice značky umístěno vlevo vedle volantu.

Pozice za volantem má být podobná Porsche 911. Tento pocit pak posiluje skutečnost, že řidič nízkou kapotu nevidí. Vidí pouze vyvýšené blatníky, přesně jak to známe ze slavného kupé. Středová konzola má dotykové plochy pro nastavení podvozku, jízdních režimů a podobných záležitostí. Uprostřed palubní desky je obrazovka multimediálního systému a navigace. Na zadní cestující čekají pohodlná samostatná sedadla a Taycan nabídne také dva zavazadelníky. Ten větší vzadu disponuje objemem zhruba 400 litrů, vpředu je přibližně stolitrový prostor.

Turbo zvládne sprint na 200 km/h pod deset sekund. Opakovaně 

Porsche už dříve uvádělo maximální výkon nejsilnější verze označené jako Turbo za hranicí 600 koní. Jak píše Fully Charged, přední elektromotor nabídne 160 kW (218 k) a 300 Nm, zatímco ten zadní disponuje parametry 300 kW (408 k) a 550 Nm. O dynamiku se tedy bát nemusíme. Sprint na 100 km/h má být záležitostí na méně než 3,5 s, z nuly na 200 km/h by to mělo být pod deset sekund (údajně 9,3 s). Motory jsou vybavené dvoustupňovou převodovkou a jejich maximum je 16 500 ot./min. Nejvyšší rychlost je pak 250 km/h.

I Taycan je podle lidí, kteří se s ním už svezli, klasické Porsche, i když váží zhruba dvě tuny. V zatáčkách je zcela suverénní a ostrý rozjezd s využitím systému Launch Control dokáže provádět třeba i třicetkrát

Přirozeně i Taycan má být pravé Porsche a modely značky Porsche jsou známé tím, že na rozdíl od jiných zvládnou opakované ostré rozjezdy s použitím systému Launch Control. Při vývoji bylo cílem nabídnout to samé rovněž u Taycanu, což i test Fully Charged potvrdil, protože to bylo vlastně to jediné, co kolegové mohli doopravdy vyzkoušet. V krátké době provedli na tři desítky ostrých akcelerací z nuly na 200 km/h a Taycanu to nečinilo žádné potíže.

Podvozek pracuje se vzduchovým odpružení, nechybí aktivní stabilizátory a spekuluje se o řízení zadní nápravy. I bez něj ale Taycan bude zajisté jezdit v zatáčkách zatraceně rychle. Zájemci si budou moci připlatit také za karbon-keramické kotouče a za kola o velikosti 21". Standardem budou disky o palec menší. Jonny Smith uvádí, že sice v zatáčkách nemohl jezdit moc rychle, ale přesto na něj auto udělalo dobrý dojem. Nepůsobilo tak, jako kdyby vážilo dvě tuny. A samozřejmě díky charakteru elektromotorů je k dispozici okamžitá odezva na plynový pedál. Celkově jde podle názoru britského kolegy pořád o vůz s charakterem Porsche, což byl nepochybně cíl celého vývoje.

Taycan vstoupí oficiálně na trh ještě letos, Porsche už ale eviduje třicet tisíc vážných zájemců, kteří zaplatili zálohu ve výši 64 tisíc korun. Cena základní verze by měla být lehce přes dva miliony korun, vrcholný Taycan Turbo ale bude stát zhruba pět milionů.

Celé video magazínu Fully Charged si můžete prohlédnout níže:

JohnST (neregistrovaný)
Walter Rohrl to vyjadril jasne. Je to elektromobil a na klasicke Porsche 911 to v mnohych ohladoch nema.
  • Našli jste v článku chybu?