Německé automobilce Porsche se daří stírat rozdíly mezi supersporty a manažerskými vozy pro VIP cestující. Dobrým příkladem je i poslední novinka z Zuffenhausenu v podobě modelu Panamera Turbo S E-Hybrid. Po modernizaci produkuje výkon 514 kW, tedy zaokrouhleně 700 koní,a točivý moment 870 Nm.
Takto extrémních parametrů dosahuje díky tomu, že kombinuje čtyřlitrový benzinový osmiválec s elektromotorem integrovaným do osmistupňové automatické převodovky PDK. Na palubě vozí baterii s kapacitou 17,9 kWh, proto ujede čistě na elektřinu až 50 kilometrů. Stovka padne za 3,2 sekundy a auto maximálně uhání 315 km/h.
Výkonnější pohonné soustrojí spolu s objemnější baterií je součástí faceliftu, kterým Panamera aktuálně prochází. Varianta S E-Hybrid bude dostupná nejen pro klasickou karosářskou verzi, které se nepřesně někdy říká „sedan“, ale i pro kombi Sport Turismo a na zadní cestující zaměřený prodloužený vůz Executive.
Homologovaná spotřeba 2,8 l/100 km a emise CO2 63 g/km jsou vzhledem k dynamickým parametrům malý zázrak, na „elektrické“ značky a výhody s nimi spojené však u nás nejvýkonnější Panamera nedosáhne.
Cena byla stanovena zatím pro německý trh – a není z nejnižších. Porsche Panamera S E-Hybrid modelového roku 2021 začíná na částce 185 537 eur. To je v přepočtu zhruba 5 060 000 korun. Pokud toužíte po dostupnějším hybridním modelu z Zuffenhausenu, pak vězte, že faceliftem prošla i verze 4 E-Hybrid. Ta má 340 kW (462 k) a vyjde na 110 369 eur, což jsou tři miliony korun.