Možnost vlastnit první novodobé elektrické Porsche je očividně velkým lákadlem. Přestože automobilka ještě ani neodtajnila podobu sériového vozu, eviduje už více než 20 000 předběžných zájemců o nové Porsche Taycan. Výroba na první rok je tak už vyprodaná. Pro srovnání, všech variant legendárního modelu 911 se loni prodalo 35 573. Čekalo se ale na příchod nové generace.
Když firma hovoří o zájemcích, nemá na mysli jen nějaké nezávazné vyjádření zájmu, ale předobjednávky. Zákazníci museli za zapsání do pořadníku museli zálohu 2500 eur (v přepočtu přibližně 64 tisíc korun).
Porsche Taycan slibuje fantastické parametry. Mělo by ujet až 500 kilometrů, za čtyři minuty se nabít na dojezd 100 km a za 15 minut na 400 km. To vše ale podle staršího, méně realistického homologačního cyklu NEDC. U auta, které se začne prodávat až před koncem letošního roku, bychom očekávali uváděný dojezd už pode WLTP. Design Taycanu by měl vycházet z konceptu Porsche Mission E.
Z neoficiálních informací víme, že Porsche nabídne svůj rychlý a luxusní elektromobil ve třech variantách: Taycan, Taycan 4S a Taycan Turbo. Taycan Turbo ovšem žádné turbo mít nebude. Automobilka slibuje výkon 440 kW (600 k) a zrychlení z klidu na 100 km/h „pod“ 3,5 sekundy. Pravděpodobně u vrcholné varianty. Zrychlení na 200 km/h má Taycan zvládnout za 12 sekund.
Ceny Taycanu zatím Porsche nezveřejnilo. Ředitel modelové řady Taycan ale řekl listu Automotive News, že základní cena by se měla pohybovat mezi Cayennem (od 1 986 771 Kč) a Panamerou (od 2 510 000 Kč). Finanční ředitel Porsche Lutz Meschke se při jiné příležitosti nechal slyšet, že cena vrcholné verze Taycanu by mohla dosáhnout až 200 000 eur (5,13 milionu korun).