Porsche 911 GT3 RS je rozlučka se současnou 911. Má o 20 koní víc

21.02.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Atmosférický motor 911 GT3 RS má měrný výkon 130 koní na litr

  • Hranice otáček je 9000 min-1

  • Hmotnost může být vybranými doplňky snížena až na 1430 kg

  • Standardně dodávaná převodovka PDK byla přepracována

Není to tak dlouho, co se na svět dostaly první snímky nového Porsche 911 GT3 RS, ještě ostřejší 911 s klasickým atmosférickým motorem. Nyní automobilka vydala oficiální informace a především fotografie a video, takže si tuhle novou okruhovou bestii můžeme pořádně prohlédnout a především začít vymýšlet, kde sehnat 195 137 eur, tedy asi pět milionů korun.

Porsche 911 GT3 RS (2) Že se toho proti obyčejné GT3 zas tak moc nemění a že obyčejný smrtelník ty drobné rozdíly nikdy nepozná? Ale jděte...
Porsche 911 GT3 RS (9) S manuálem GT3 RS nebude, ale Porsche vám prodá jiné modely s tím famózním motorem, ve kterých můžete řadit ručně

Porsche 911 GT3 RS má pořád atmosférický šestiválec 4,0 l, který samozřejmě pohání zadní kola. Výkon motoru se zvýšil na famózních 383 kW (520 koní), což z něj dělá jednu z nejvýkonnějších atmosférických jednotek na světě. Litrový výkon 130 koní je vážně hodně. Ještě se sluší připomenout, že červené pole začíná hodnotou 9000 otáček za minutu.

Jak už se stalo zvykem, GT3 RS má znovu přeladěný podvozek a širší, „lepivější“ pneumatiky. Vpředu jsou dvacítky 265/35, vzadu dokonce jednadvacetipalcové gumy 325/30. Díky těm obřím zadním salámům se GT3 RS odpíchne z místa na 100 km/h za 3,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je „jen“ 312 km/h, ale to především kvůli upravené aerodynamice s vyšším přítlakem.

Doporučujeme: Test Porsche 911 Carrera 4 GTS – Obehraná písnička

Jistě, dvouspojková převodovka PDK zůstává a s manuálem GT3 RS nebude, ale s ním by stejně byla pomalejší. Pokud by to na někoho bylo přeci jen s tou sportovností málo, může si ještě přiobjednat Weissach paket, který díky karbonovým doplňkům, kolům ze slitiny hořčíku a další redukci hlukové izolace sníží pohotovostní hmotnost na 1430 kg.

Z dalších paketů lze bez příplatku zvolit balíček Clubsport, který znamená nejen ochrannou klec, ale také hasicí přístroj, šestibodové pásy a nouzové odpojení baterie. Na rozdíl od 911 GT2 RS Porsche neuvádí, že by už byla GT3 RS vyprodaná. Ale být vámi, tak si pospíšíme. Šušká se, že příští GT3 RS už dostane turba.

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?