Pořádně jsme to roztočili s elektrickým Mercedesem třídy G. Jak funguje a jaká je v praxi funkce G-Turn?

přidejte názor
Autor: Lukáš Dittrich

Na chvíli jsme se dostali za volant elektrické verze nového Mercedesu-Benz třídy G. Auto je naprosto fascinující, ale všechny určitě nejvíce zaujalo to, že se tahle třída G umí točit na místě jak na kolotoči. A přesně na to se podíváme blíže. 

Příchod elektrické verze Mercedesu-Benz třídy G je možná pro někoho svatokrádež, ale automobilka tuhle novinku pojala takovým způsobem, že proti tomu nakonec nikdo nic namítat nemůže. I elektrické géčko je pravověrný off-road a jeho elektrický pohon naopak přináší spoustu zajímavých výhod. 

Cože, čtyři motory? 

Hodně těchto výhod plyne z přítomnosti čtyř elektromotorů. Třída G ve verzi EQ má pro každé kolo samostatný elektromotor. Elektronika umí jednotlivé motory velmi přesně řídit a nejsou potřeba žádné uzávěrky diferenciálů, protože tu žádné diferenciály vůbec nejsou. 

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je nádherné monstrum, které nemá obdoby
Přečtěte si také:

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je nádherné monstrum, které nemá obdoby

Automobilka kromě spousty jiných funkcí přidala dvě, které míří do terénu. Jedna se jmenuje G-Steering a velmi efektivně zmenšuje na nezpevněném podkladu poloměr otáčení, protože se na jedné straně zadní kolo zablokuje a na druhé se naopak začne točit více. Zadek pak vlastně ujede do boku a auto tak stočí do oblouku. 

Mnohem více pozornosti ovšem přitáhla funkce G-Turn, kdy se auto točí na místě a posádka uvnitř je jak na kolotoči. Právě tuhle věc jsme trochu blíže natočili a na přiloženém videu vám ji trochu více ukážeme: 

Zdroj: Youtube.com
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?