Příchod elektrické verze Mercedesu-Benz třídy G je možná pro někoho svatokrádež, ale automobilka tuhle novinku pojala takovým způsobem, že proti tomu nakonec nikdo nic namítat nemůže. I elektrické géčko je pravověrný off-road a jeho elektrický pohon naopak přináší spoustu zajímavých výhod.
Cože, čtyři motory?
Hodně těchto výhod plyne z přítomnosti čtyř elektromotorů. Třída G ve verzi EQ má pro každé kolo samostatný elektromotor. Elektronika umí jednotlivé motory velmi přesně řídit a nejsou potřeba žádné uzávěrky diferenciálů, protože tu žádné diferenciály vůbec nejsou.
Automobilka kromě spousty jiných funkcí přidala dvě, které míří do terénu. Jedna se jmenuje G-Steering a velmi efektivně zmenšuje na nezpevněném podkladu poloměr otáčení, protože se na jedné straně zadní kolo zablokuje a na druhé se naopak začne točit více. Zadek pak vlastně ujede do boku a auto tak stočí do oblouku.
Mnohem více pozornosti ovšem přitáhla funkce G-Turn, kdy se auto točí na místě a posádka uvnitř je jak na kolotoči. Právě tuhle věc jsme trochu blíže natočili a na přiloženém videu vám ji trochu více ukážeme: