Lexusu se na našem trhu daří a dařit se mu bude i nadále. Minimálně pokud jde o počet prodaných automobilů. Minulý rok totiž vstoupil do prodeje nejmenší model této automobilky s označením LBX. Sympatický crossover má v ruce hned několik trumfů a po krátké projížďce můžeme říci, že jízdní vlastnosti budou jedním z nich.
LBX jsme si blíže představili už minulý rok po statické premiéře, ale malé opakování asi neuškodí. Technicky jde o model příbuzný Toyotě Yaris Cross. Ta je celkově povedená a u zákazníků se chytla velmi dobře, jenže uvnitř je přece jen docela plastová a v některých ohledech působí trochu lacině. Pokud se vám líbí, ale chtěli byste něco trochu více, Lexus LBX je přesně tím řešením připraveným pro vás.
Malý Lexus je oproti Yarisu Cross širší, o něco nižší, má delší rozvor a dostal také lepší hybridní systém. Ten nabízí výkon 136 koní a v rámci faceliftu se pak nakonec dostal také do Yarisu, kde má ale o malinko nižší výkon. Jinak řečeno, díky odlišným proporcím a lepšímu podvozku LBX vyloženě musí jezdit lépe než Yaris Cross. A díky příslušnosti k prémiové značce musí mít také lepší interiér.
Elegance ani kvalita mu nechybí
Lexus LBX je pohledné auto s líbivým designem. Sluší mu to i v měděné barvě, která začíná být u této značky čím dál víc populární. Malinkatý crossover si vás ale definitivně získá v momentě, kdy otevřete dveře. Materiály jsou na velmi vysoké úrovni a zpracování zrovna tak. Dobrý dojem dělá také velký středový displej, ačkoliv grafika by mohla být lepší. Na první dobrou nás zaujaly také výborně tvarované sedačky.
LBX je auto určené spíše pro dva cestující. Když zavzpomínáme na test Yarisu Cross, tak vpředu je v příčném směru citelně více místa. Druhá řada je naopak spíše kompromisní. Aby také ne, když LBX měří na délku pouze 4,19 m. Překvapí objem zavazadlového prostoru 332 litrů. LBX získává litry hlavně hloubkou zavazadelníku, ložná plocha je z pochopitelných důvodů krátká. A to znamená, že pokud sáhnete po čtyřkolce, druhý elektromotor u zadní nápravy vám ukousne značnou část z prostoru pro vaše tašky a zůstane tam těch litrů pouze 240 l.
Řekněme si ale otevřeně, že čtyřkolka zrovna u Lexusu LBX opravdu moc velký smysl nedává.
Ve městě výborný
LBX je vždy vybaveno hybridním pohonem založeným na benzinovém tříválci a vždy nabízí systémový výkon 136 koní. Pokud sáhnete po čtyřkolce, dostanete sice druhý elektromotor k zadní nápravě, na výkonu se ale nic nezmění a nic se nezmění ani po stránce maximální rychlosti nebo zrychlení. LBX vždy jede maximálně 170 km/h a stovku dá za 9,2 s.
Pokud můžeme soudit na základě naší desetiminutové jízdy, tak LBX je tím lepší, čím více přichází do hry elektromotor. Klidné tempo mu vyloženě sluší, městský provoz díky častému zapojení elektrické části pohonu zrovna tak. Pokud zatlačíte na pilu více, motor začne být přece jen trochu hlučný, přestože Lexus přidal oproti Yarisu Cross na odhlučnění. Při rychlostech kolem 130 km/h na dálnici se také LBX subjektivně zdá být uvnitř docela hlučné kvůli aerodynamice. Pochvalu si pak zaslouží velice jistý a komfortní podvozek.
Z toho všeho vyplývá, že revírem LBX je zkrátka město. Pokud chcete univerzální auto, se kterým budete častěji jezdit delší trasy, je na zvážení, zda neupřednostnit nějaký neprémiový model, který ale bude ve finále na dálnicích pohodlnější. Jako druhé auto do rodiny určené pro kratší cestování ale bude LBX skvělé.
Mimo jiné také proto, že vlastně moc přímé konkurence nemá. Takto malý crossover dnes nabízí jen DS, případně lze sáhnout po Audi Q2. LBX ovšem boduje zajímavou cenou a bohatou výbavou. Pokud nebudete chtít čtyřkolku, pak se lze dostat u nejdostupnější verze až na hranici 700 tisíc. A to je rozhodně zajímavá nabídka.