Včera se do světa dostaly fotky nového Opelu Insignia bez maskování. Nyní máme k dispozici oficiální sadu snímků, ovšem s technickými detaily se ještě automobilka příliš neobtěžovala. Vše podstatné se patrně dozvíme až na jaře na autosalonu v Ženevě, kde se nový velký Opel představí veřejnosti.
Co tedy prozatím víme? Opel Insignia se představuje nejprve ve verzi Grand Sport, což je vlastně pětidveřový liftback. Stojí na úplně nové modulární platformě, která má lví podíl na mezigeneračním snížení hmotnosti o 175 kg. Samotné „plechy“ jsou na novém modelu o 60 kg lehčí.
Nový model je dlouhý 4897 mm. To je o 55 mm více než odcházející Insignia. Opel Insignia je také o 29 mm nižší a 11 mm širší. Rozvor se prodloužil o 92 mm a většinu z toho mají získat cestující na zadních sedadlech. Sedačka řidiče je pak o 30 mm níž než u současného modelu. Interiér přebírá hodně prvků z nové Astry, ale za pozornost stojí multifunkční displej před řidičem místo klasických ručičkových přístrojů.
Prozatím vrcholnou motorizací bude přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k). Novinkou je přeplňovaný motor 1.5 Turbo s přímým vstřikováním, který vychází z čtrnáctistovky. Ten má výkon 120 kW (163 k). A asi bude i litrový tříválec – to kvůli průměrným emisím. Z dieselů dorazí motory 1,6 a 2,0 l. V základu dostane Opel Insignia pohon předních kol a šestistupňovou manuální převodovku, k vybraným motorům bude možné přiobjednat i pohon všech kol.
Právě čtyřkolka je úplně nová. Klasický zadní diferenciál nahradily dvě elektronicky ovládané vícelamelové spojky. Prakticky úplně stejný systém používá i Ford Focus RS, ale nečekejte, že i Insignia dostane „driftovací režim“. V Insignii nicméně bude fungovat tzv. vektorování točivého momentu, čtyřkolka tak má být agilnější.
S pohonem všech kol se bude standardně dodávat nová osmistupňová automatická převodovka, ale modely s pohonem předních kol si budou muset prozatím vystačit s šestistupňovým automatem. Těšit se můžeme i na rozsáhlou bezpečnostní výbavu, systém OnStar a podobně.