Nový Tucson z Nošovic je první SUV Hyundai ve výbavě N Line

21.03.2019
10 nových názorů
Autor: Redakce
  • Nový Tucson je první SUV Hyundai se sportovním stupněm výbavy N Line a výběrem tří motorů s výkonem od 136 k do 185 k

  • Více než nový vzhled: vnější a vnitřní stylistické prvky N Line doplněné vylepšeným podvozkem a řízením

  • Hospodárná technika 48V částečně hybridního pohonu s pohotovými reakcemi je nyní nabízena také s motorem 1.6 CRDi, který doplňuje verzi Tucson 2.0 CRDi 48V Mild Hybrid

  • Stejně jako všechny modely N a N Line se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku 

Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň prvním SUV se sportovním vzhledem a jízdními vlastnostmi N Line. Nový model kombinuje ikonickou odolnost, bezpečnost a komfort Tucsonu s dynamickým stylem a charakterem verzí N Line.Hyundai v roce 2018 úspěšně uvedl stupeň výbavy N Line v modelové řadě i30 a nyní přidává další dynamickou verzi: „Hyundai s novým modelem Tucson N Line poskytuje sportovní styl a atmosféru zákazníkům, kteří chtějí také všestrannost a komfort SUV,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Tucson je naším nejprodávanějším modelem v Evropě a tvoří srdce naší značky, takže jsme nadšeni, že můžeme našim zákazníkům v tomto segmentu představit charakter N Line.

Nový Tucson N Line, nabízený se třemi verzemi motoru s pohonem předních nebo všech kol, je rodinným automobilem, který vychází vstříc požadavkům ještě náročnějších a individuálně orientovaných spotřebitelů na každodenní mobilitu.

Hyundai nyní kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval hospodárnou a pohotovou techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k, jehož spotřeba paliva byla snížena až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). V dosud zohledňovaném kombinovaném cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.Částečně hybridní pohon je součástí globálního úsilí značky Hyundai o zvyšování hospodárnosti a větší ohleduplnosti k životnímu prostředí. Hybridní systém je tvořen akumulátory Li-Poly s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče, nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC) a invertorem. Hyundai díky tomuto systému s napětím 48 V dokázal snížit u nového modelu Tucson spotřebu paliva a emise CO2 (podle nové metodiky měření WLTP) až o 7 %. V dosud zohledňovaném kombinovaném cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Motor 2.0 CRDi 48V s částečně hybridním systémem nabízí nejvyšší výkon 136 kW/185 k, a je tak nejvýkonnější verzí pohonu pro nový model Tucson. Další jednotkou s rozsáhle vyváženými vlastnostmi je zážehový motor 1.6 T-GDi o výkonu 130 kW/177 k. Všechny motory splňují již s předstihem novou emisní normu Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost až od 1. září 2019.

Více než nový vzhled

Tucson N Line je jedinečnou kombinací rodinného SUV a sportovního ducha, inspirovaného značkou N. Nový stupeň výbavy zahrnuje vnější a vnitřní prvky v pojetí N, charakteristické pro řadu vysokovýkonných modelů Hyundai. Dynamické stylistické prvky jsou u verzí s přeplňovaným zážehovým motorem a nejvýkonnějším turbodieselem doplněny optimalizovaným elektrickým posilovačem řízení MDPS (Motor Driven Power Steering) a vylepšeným nastavením podvozku, díky němuž si mohou zákazníci užívat ještě sportovnější jízdu. Vinuté pružiny těchto vrcholných verzí Tucson N Line jsou o 5 % tužší vzadu a o 8 % vpředu. Změny softwaru elektrického posilovače řízení navíc přispívají k bezprostřednějším reakcím a lineárnější charakteristice.Nově navržené nárazníky a tmavá mřížka masky chladiče s tmavě chromovaným rámečkem zanechávají silný první dojem. Sportovní charakter vozu umocňují také tmavá 19“ kola z lehké slitiny společně s leskle černými kryty vnějších zpětných zrcátek a zadním spoilerem. Dynamičtější vzhled modelu Tucson N Line vytvářejí také světlomety s černými vnitřními plochami, světla pro denní svícení LED s jedinečným designem a tmavé okenní lišty v kombinaci s klikami dveří v barvě karoserie.

V interiéru si mohou zákazníci užívat sportovních sedadel N, čalouněných kombinací kůže a semiše a červeného ozdobného prošívání na volantu a sedadlech. Součástí výbavy N Line jsou také hliníkové pedály a řadicí páka N obšitá kůží s červeným ozdobným prvkem.

Nový Tucson N Line byl navržen a testován v Evropě. Stejně jako všechny ostatní modely Hyundai N a N Line je vyráběn v Nošovicích u Frýdku-Místku. Na evropském trhu je nabízen s paletou devíti různých barev laků karoserie.

Al dunda (neregistrovaný)
tucson n line je zda se dost povedene esuvecko takhle v mildhybridu
Kobkyn (neregistrovaný)
Nejen stylistické úpravy, ale i lepší jízdní vlastnosti. Díky mild-hybridní verzi i nižší spotřeba, sice za příplatek, ale ta možnost tu už je. Za mě povedené, jak to vidíte vy?
Arnie (neregistrovaný)
Ještě by to mohli u dělat u Santa Fe v N-line výbavě, to by mu taky moc slušelo, snad se o tom už i někde psalo, že by to mělo být ke konci roku 2019, necháme se překvapit ne?
Jakubb (neregistrovaný)
Škoda jen, že ještě není společně s novým Nkem silnější motorizace, ale třeba se jí taky brzo dočkáme ne? To červené prošívání na kůži působí pěkně "agresivně", to se musí nechat.
Sobiq (neregistrovaný)
Pěkný design, super motorizace a dobrý výkon, kdo by tohle nechtěl? Osobně bych si takové auto nechal líbit, co vy?
Gago1990 (neregistrovaný)
Přesně tak! Také bych ho bral všema deseti. Konečně pořádné sportovní SUV od korejců, věřím, že to bude bomba :-)
Grciak (neregistrovaný)
Mě se ta divize N dost líbí, co vám? Taková i30n vypadá opravdu libově a tento Tucson? To dle mého bude teprve pořádné svezení, nemyslíte?
Jiří Vachl (neregistrovaný)
Už to od korejců chtělo nějaké to sportovní SUV a tohle nevypadá vůbec špatně. Jsem zvědavý zda se to dostane i k nám. Mít na to ty peníze, tak bych do toho šel hned :-)
Filip (neregistrovaný)
Čekal jsem že u N verze bude u Tucsona trochu víc, než 136 kW, ale většině lidí stejně stačí nízký výkon kvůli spotřebě. Ve sportovní výbavě to bude vypadat zcela jistě zajímavě.
  • Našli jste v článku chybu?