Nový Ford Focus Active spojuje všestrannost SUV s vynikajícími jízdními vlastnostmi Focusu

23.11.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Ford představuje novinku Focus Active jako pětidveřový hatchback a kombi. Přednostmi Focusu Active jsou zejména větší všestrannost a robustní vzhled

  • Nejnovější člen řady Ford Active se zařadí po bok modelů Fiesta Active a KA+ Active se zvýšenou světlou výškou, vzhledem ve stylu SUV a vynikajícími jízdními vlastnostmi

  • Ovládání mimo kvalitní asfaltové silnice usnadňují nové režimy Kluzký povrch a Nezpevněná cesta. Prostorný, praktický a hodnotný interiér je jako stvořený pro dobrodružně založené rodiny s aktivním životním stylem

  • V nabídce jsou výkonné a úsporné motory Ford EcoBoost a EcoBlue, stejně jako pokročilé asistenční systémy a osmistupňová samočinná převodovka

  • Focus Active lze objednat již nyní, první vozy se objeví během prosince

Nový crossover Ford Focus Active přidává k přednostem nového Focusu také všestrannost inspirovanou vozy SUV.

Focus Active lze koupit jako pětidveřový hatchback i jako kombi. Vyznačuje se robustní stylizací exteriéru, zvýšenou světlou výškou a specifickým naladěním podvozku. Zachovává si vynikající jízdní vlastnosti běžného Focusu, navíc ale nabízí lepší průchodnost na nezpevněných komunikacích a zvýšenou pozici za volantem, která přispívá k větší jistotě řidiče i v běžném provozu.

Rostoucí počet evropských zákazníků s aktivním životním stylem ocení rovněž dva nové jízdní režimy, Kluzký povrch a Nezpevněná cesta, stejně jako standardně dodávané střešní ližiny pro přepravu sportovního vybavení pro obě verze karoserie.

Nabídku pohonných jednotek tvoří zážehové motory Ford 1,0 a 1.5 EcoBoost o výkonu až 134 kW a vznětové agregáty Ford 1.5 a 2.0 EcoBlue o výkonu až 110 kW, kombinované se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou. Pro Českou republiku jsou zatím dostupné pouze motorizace 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW a 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW.

Nabídka pokročilých asistenčních systémů odpovídá dosavadním verzím nového Focusu. Nechybí v ní vylepšený adaptivní tempomat, adaptivní světlomety ani aktivní parkovací asistent.

Odbyt SUV značky Ford vzrostl v říjnu meziročně o 19 procent. SUV nyní tvoří více než pětinu všech vozů Ford prodávaných v Evropě. Naše řada crossoverů Active je další přitažlivou možností pro zájemce o vůz ve stylu SUV,“ říká Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Nový Focus Active nejenže patřičně vypadá, ale díky specifickému podvozku a novým jízdním režimům nabízí rodinám lepší průchodnost na nezpevněných komunikacích.“

Nový Focus Active se stal třetím členem nové řady crossoverů Active, do níž patří ještě modely Fiesta Active a KA+ Active, které byly uvedeny na trh v průběhu letošního roku.

Podvozek na špatné cesty

Obě karosářské varianty nového Focusu Active jsou vybaveny zadní nápravou SLA (Short Long Arm, podle horního kratšího a spodního delšího ramene). Od běžných variant se podvozek liší jinými pružinami a tlumiči pérování, zkrutnými stabilizátory i geometrií obou náprav. Světlá výška narostla o 30 mm vpředu a o 34 mm vzadu.

Náprava SLA v kombinaci s izolovaným pomocným rámem zajišťuje požadovanou rovnováhu mezi schopností pohlcovat větší nerovnosti a kultivovaným projevem na běžném povrchu. Vícesložková pouzdra nápravy mají v různých směrech různou tuhost. Výsledkem je dokonalejší pohlcování malých nerovností spolu s nižší hladinou hluku a vibrací. Kombi se vyznačuje odlišnou geometrií zadního zavěšení s upraveným uložením tlumičů pérování. Toto řešení pomáhá zachovat agilitu a ovladatelnost i se zátěží v zavazadlovém prostoru a současně zvětšuje přepravní kapacitu díky větší šířce podlahy.

Sériově se na Focus Active montují sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny s pneumatikami 215/55 R17. K dispozici jsou rovněž 18“ kola s plášti 215/50 R18. Vedle již známých přepínatelných jízdních režimů Normal, Sport a Eco naleznou řidiči Focusu Active v nabídce i dva nové:

  • Kluzký povrch – upraví nastavení ESC a protiprokluzového systému pro jízdu na površích se sníženým koeficientem tření, jako jsou bláto, sníh či led. V tomto režimu se omezí prokluz kol v přímém směru, včetně rozjíždění z místa. Reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou pozvolnější.
  • Nezpevněná cesta – pomáhá zachovat setrvačný pohyb při jízdě na měkkém podloží, například na písku. Protiblokovací brzdový systém umožňuje v tomto nastavení krátké zablokování kol a protiprokluzový systém naopak kola nechává více protáčet, aby se dezén pneumatik čistil od písku, sněhu či bláta. I zde jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu pozvolnější než v režimu Normal.

Robustní, prostorný a všestranný

Na „dobrodružný“ charakter Focusu Active poukazují také designové detaily interiéru i exteriéru. Příkladem je tmavá maska chladiče se specifickým vzorem mřížky nebo plastová ochrana spodních partií karoserie, která se táhne od spodní hrany předního nárazníku přes lemy blatníků a prahy až k zádi.

Focus Active má rovněž pozměněný design nárazníků i kol. Novinkami v nabídce barev jsou bílá Metropolis a oranžová Glow. Zákazníci se mohou rozhodnout i pro kontrastní lakování střechy.

V kabině nalezneme kožený volant a hlavici řadicí páky spolu se světlými dekoračními prvky na palubní desce i dveřních výplních. Prahové lišty nesou nápis Active a sedadla se zvýrazněným bočním vedením jsou čalouněna látkou Active s modrými švy. K dispozici jsou také modře obšité vkládané koberce.

Díky prodloužení rozvoru náprav o 50 mm a ploché podlaze je Ford Focus nové generace prostornější než předchozí model. Varianta Active tuto přednost zachovává. Cestující na předních sedadlech si užívají mimořádné šířky v oblasti ramen – 1 421 mm. Také užší středová konzolas elektrickým ovládáním parkovací brzdy a otočným voličem převodovky (u vozů se samočinným řazením) ponechává cestujícím vpředu více prostoru než dříve.

Vzadu je ve srovnání s předchozím Focusem nejméně o 50 mm více místa před koleny, což znamená nejlepší hodnotu ve třídě: 81 mm. Šířka v úrovni ramen narostla téměř o 60 milimetrů. Pocit vzdušnosti zvyšují zadní dveře s okny zasahujícími do C-sloupku, která cestujícím na zadních sedadlech umožňují lepší výhled.

Nakládání usnadní bezdotykové ovládání pátých dveří, které umožňuje otevřít zavazadlový prostor pouhým mávnutím nohou pod zadním nárazníkem. Samotný zavazadelník má objem až 1 653 l a je navržený tak, že pojme i velký přepravní box na psy. Vývojáři si poradili i s otázkou, kam umístit krycí roletu zavazadlového prostoru v případě převážení velkých předmětů. Nyní má svoje místo pod flexibilní podlahou. Navíc se díky jednoduchému mechanismu snadno odjišťuje.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje ovládat audiosystém, navigaci a připojené chytré telefony jednoduchými hlasovými povely nebo prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™ a lze ho kombinovat s prémiovým audiosystémem B&O, který zprostředkuje všem cestujícím ve voze poslech jako v koncertní síni.

Se zabudovaným modemem FordPass Connect se Focus může proměnit v pojízdný wi-fi hotspot až pro deset zařízení. Podložka pro bezdrátové dobíjení pod palubní deskou umožňuje pohodlné dobíjení chytrých telefonů, které tuto funkci podporují. (tato výbava zatím není pro Českou republiku k dispozici)

Příjemné cestování díky vyspělé technice

Nový Focus Active nabízí stejnou paletu vyspělých jízdních asistentů jako běžné verze nového Focusu, představené během letošního roku. Tyto systémy přispívají k intuitivnímu ovládání, omezují únavu při delších cestách a umocňují zážitek z jízdy. Jedná se mimo jiné o následující technologie:

  • Adaptivní tempomat (ACC) rozšířený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém aktivního udržování v jízdním pruhu;
  • Adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek. Využívají kameru, s jejíž pomocí nastaví v předstihu světelný kužel podle průběhu silnice před vozem, a dokonce i podle dopravního značení;
  • Aktivní parkovací asistent nové generace. Nově v kombinaci s automatickou převodovkou dokáže přidávat plyn i brzdit. Díky tomu zcela samočinně zaparkuje po pouhém stisku tlačítka;
  • První průhledový (Head-Up) displej v nabídce evropského Fordu;
  • Asistent vyhýbacího manévru. Ve voze této třídy je nabízen vůbec poprvé. Pomáhá řidiči vyhnout se stojícím nebo pomalejším vozidlům a díky tomu předejít nehodě.

Nový Focus Active se vyrábí s využitím pokrokových technologických postupů v německém Saarlouis. Prodejci Ford přijímají objednávky na tento model již dnes.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?