Mini představilo novou generaci modelu Countryman. Už ten současný byl na poměry značky dost velký, novinka je ale ještě větší. Délka totiž narostla ve srovnání s předchůdcem o dalších 20 cm, vůz je také o zhruba tři centimetry širší a rozvor náprav byl prodloužen o 7,5 cm. Sečteno a podtrženo, díváte se na historicky vůbec největší Mini, jaké jste si kdy mohli koupit. Celkově je nový Countryman dlouhý 4,3 m.
Doporučujeme: Takhle to dopadne, když zkombinujete Smart s motorem 1.9 TDI o výkonu 150 koní
Větší karoserie se logicky odrazí v nabídce vnitřního prostoru. Mini slibuje pět plnohodnotných míst, přičemž zadní sedadla lze posouvat v rozsahu 13 cm. Opěradla jsou dělená v poměru 40:20:40 a můžete také nastavovat jejich sklon. Zavazadlový prostor nabízí objem 450 až 1309 litrů, což představuje nárůst o dost zásadních 220 litrů. Mini rovněž připravilo řadu různých praktických detailů typu bezdotykového otevírání zadních dveří. Nevšední zajímavostí má být lavička označená jako Picnic Bench, kterou lze vyklopit ze zavazadelníku a která pojme dvě osoby. Je to náhrada za dělené páté dveře.
Zájemci budou vybírat z palety motorizací zahrnující čtyři klasické možnosti a jednu hybridní variantu. Countryman dostane přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 l s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 220 Nm, Countryman S nové generace pracuje s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem disponujícím parametry 141 kW (192 k) a 280 Nm. Příznivci dieselu mohou zvolit buď slabší dvoulitrový čtyřválec (Countryman D) o výkonu 110 kW (150 k), nebo silnější provedení Countryman SD nabízející 140 kW (190 k). Ke všem motorům bude možné pořídit pohon všech kol pracující s mezinápravovou spojkou.
Doporučujeme: Opel Mokka X a Zafira mají po faceliftu lepší interiér a LED světla
Historickým okamžikem pro Mini je zařazení verze Countryman S E All4. Jde o plug-in hybridní provedení, přičemž něco podobného tato značka dosud svým zákazníkům nenabídla. Základ zde tvoří přeplňovaný benzinový tříválec (1,5 l, 100 kW/136 k) pohánějící přední nápravu. O tu zadní se stará elektromotor o výkonu 65 kW. Jako celkový výkon systému uvádí Mini hodnotu 165 kW (224 k), kombinovaná spotřeba ovšem dosahuje pouze na 2,1 l.
Countryman S E All4 bude schopen jezdit i v čistě elektrickém režimu, ve kterém ujede maximálně 40 km. Nejvyšší rychlost při absenci spalovací jednotky je 125 km/h. Na dobití akumulátorů z běžné zásuvky potřebuje tato novinka tři hodiny a patnáct minut. Řidič bude mít na výběr tři jízdní režimy: Auto eDrive, MAX eDrive a Save Battery. První jmenovaný je v podstatě klasický hybrid, kdy vůz jede na elektromotor maximálně 80 km/h. Druhá možnost je čistě elektrický pohon a v posledním případě se spalovací jednotkou dobíjí baterie.
Doporučujeme: Fiat se brání, že jeho model 500X s dieselem neobchází testy měření emisí
Nové Mini Countryman používá zavěšení přední nápravy typu McPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení. Na přání dostanete také adaptivní tlumiče pracující v režimech Normal, nebo Sport a nezapomnělo se ani na konektivitu a multimédia, kdy už bude třeba možné ovládat multimediální systém přes dotykovou obrazovku. Těšit se můžete také na řadu asistentů nebo průhledový head-up displej.
Světová výstavní premiéra proběhne osmnáctého listopadu v Los Angeles, uvedení na evropské trhy je naplánováno na únor příštího roku.