Zhruba v polovině roku 2017 bylo poprvé oznámeno, že Škoda bude mít na starost vývoj levných modelů pro indický trh. První výsledky se dostaví už brzy. Jejich předobraz automobilka představí za necelý měsíc na autosalonu v Dillí.
Přesně řečeno zde Škoda ukáže koncept Vision IN. Ten si v současnosti můžete prohlédnout na prvních oficiálních skicách. Tisková zpráva vyzdvihuje obvyklé věci týkající se designu. Jako například mohutnou kapotu, rozdělená světla, strukturovanou záď nebo podsvícený nápis Škoda vzadu. Zajímavější je ale technika.
Škoda Vision IN je totiž prvním autem postaveným na platformě MQB A0 IN. Právě tento modifikovaný technický základ je nejdůležitějším výsledkem přibližně dvouletého vývoje. Kromě modelů Škoda ho v Indii využijí také levní sourozenci značky Volkswagen.
Německý koncern původně chtěl při vývoji spolupracovat také s automobilkou Tata, ale z toho nakonec sešlo. Volkswagen následně odstartoval projekt India 2.0 a postavil vývojové středisko v indickém Pune. V jeho čele je od roku 2018 jistý Gordon Calder, který dříve pracoval právě pro automobilku Tata. Podílel se na vývoji modelů Bolt, Zest nebo Nexon. Oficiálně bylo indické vývojové středisko značky Škoda otevřeno před rokem.
Pokud jde o techniku konceptu Vision IN, žádné bližší detaily známé nejsou. Škoda pouze oznámila délku vozu „zhruba 4,26 m“. Fakticky tak půjde o podobný automobil, jakým je u nás známý Kamiq. Oficiálně se studie Škoda Vision IN představí veřejnosti pátého února na autosalonu v Dillí. Novináři si vůz budou moci prohlédnout už o dva dny dříve. Sériová výroba odstartuje ještě letos, přičemž 95 % komponentů se bude vyrábět v Indii.