Nové Audi SQ5 dostalo turbodmychadlem přeplňovaný šestiválec a aktivní zadní diferenciál

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Kromě konceptu Q8 přivezlo Audi do Detroitu také SQ5 nové generace 

  • V Detroitu se představilo benzinové provedení 

  • Nový šestiválec používá místo kompresoru turbo 

  • Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 5,4 s

  • V rámci příplatkové výbavy můžete dostat také aktivní zadní diferenciál 

Audi přivezlo do Detroitu kromě konceptu Q8 také model Q5 nové generace. Ten jsme sice viděli už minulý rok na autosalonu v Paříži, aktuálně se ale světu představuje vrcholné provedení SQ5. Případní zájemci se mají na co těšit, protože tohle auto dostalo kromě nového šestiválce také například vzduchový podvozek nebo aktivní zadní diferenciál.

Doporučujeme: Plug-in hybridní koncept Audi Q8 naznačuje chystaného soupeře Range Roveru

Evropští zákazníci znají SQ5 pouze jako vůz se vznětovým motorem, jinde ale Audi prodávalo předchozí generaci také se zážehovým třílitrovým šestiválcem opatřeným kompresorem. Přesně taková varianta je také aktuálně v Detroitu k vidění, protože ze zřejmých důvodů Audi v Americe naftovou SQ5 nabízet nebude. Do Evropy by se ale takový vůz dostat měl.

Právě motor představuje jednu z největších změn. Nový benzinový šestiválec už nepoužívá kompresor, ale turbodmychadlo. V zájmu snížení spotřeby pak Audi nasadilo ještě systém, kdy se sací ventily při částečném zatížení zavírají dříve a zkracují tak fázi sání. Maximálně dosahuje tato jednotka výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm. Sprint na 100 km/h umí nové německé SUV za 5,4 s a nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Doporučujeme: Paříž 2016 — Audi Q5 zhublo o 90 kg, přišlo o klasické quattro a vyrábět se bude v Mexiku

Nasazení nového zážehového šestiválce přineslo snížení produkce emisí, ale také nižší hmotnost. Motor váží 172 kg, což je o 14 kg méně ve srovnání se starší jednotkou. Celkově je nová benzinová SQ5 lehčí o 35 kg. Standardem je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol preferující zadní nápravu.

audi_sq_4 Nové Audi SQ5 poznáte podle agresivnějších nárazníků nebo stříbrných zrcátek. To podstatné se ale samozřejmě ukrývá uvnitř
audi_sq_2 Klasické quattro je minulostí, stejně jako kompresorem přeplňovaný zážehový šestiválec. Novinka je lehčí a nabídne lepší jízdní vlastnosti

Na zadní nápravě může být ještě aktivní diferenciál. Před časem kolovaly internetem spekulace na téma režimu pro kontrolované drifty podobně, jako to má Focus RS. Audi ale nic takového v aktuální tiskové zprávě nezmiňuje. Pouze říká, že aktivní zadní diferenciál pošle v zatáčce více točivého momentu na vnější kolo a díky tomu dojde k účinnému potlačení nedotáčivosti. Za tento lepší diferenciál si ale budou muset zájemci připlatit.

Doporučujeme: Chystané ostré SUV Audi SQ5 bude umět driftovat

Stejně tak bude případně potřeba připlatit i za vzduchové odpružení. Součástí standardní výbavy budou pouze adaptivní tlumiče. Audi SQ5 vyrazí k zákazníkům minimálně na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 255/45. Na přání dostanete disky o palec větší.

Audi SQ5 3.0 TFSI se bude vyrábět v nové továrně v Mexiku. Do Evropy dorazí tato novinka přibližně v létě. Uvidíme, zda se v Ženevě představí SQ5 také s naftovým motorem.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?