Nový Ford KA+, poprvé nabízený také v provedení KA+ Active, přináší ještě více komfortních funkcí i asistenčních technologií spolu s aktualizovaným designem interiéru i exteriéru.
Nový Ford KA+ i KA+ Active nabízejí dostatek prostoru pro pět cestujících a jejich zavazadla. Výbava může obsahovat například komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 nebo dešťový a světelný senzor.
Oba modely zároveň dávají na výběr mezi zážehovým a vznětovým motorem. První možností je nový úsporný tříválec 1.2 Ti-VCT o výkonu 51 nebo 63 kW. Zákazníkům s vyšším předpokládaným nájezdem je k dispozici vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 70 kW.
Nový crossover KA+ Active se vyznačuje robustně stylizovaným exteriérem kompaktní pětidveřové karoserie, zvýšenou světlou výškou, specifickým naladěním podvozku i bohatou standardní výbavou, mezi kterou patří například střešní ližiny.
Stylový a dobře vybavený
Vedle varianty Active bude možné nový Ford KA+ objednávat rovněž ve výbavovém stupni Ultimate. Vysoko posazená lichoběžníková mřížka a protažené světlomety odpovídají nejaktuálnějšímu designovému slohu značky Ford. Vzhled vozu oživují rovněž chromované detaily exteriéru a upravený design předního i zadního nárazníku.
Model KA+ Active má o 23 mm vyšší světou výšku a dodatečnou plastovou ochranu lemů blatníků i spodních partií karoserie. K dalším jeho charakteristickým znakům patří černé přední mřížky
a také střešní ližiny, které se uplatní při přepravě jízdních kol či jiného sportovního vybavení. Výlučně pro tento model jsou určena specifická 15palcová kola z lehké slitiny a bronzový metalický odstín Oranžové Canyon Ridge.
Interiér modelu KA+ využívá kontrast černých ploch s chromovanými detaily na exponovaných místech, jako jsou dveřní kliky, ovladače na středové konzole nebo ventilační otvory. Crossover KA+ Active má navíc prahové lišty s nápisem Active a přepracovaný kožený volant s ovládáním tempomatu. Přední i zadní sedadla jsou potažena tmavou látkou s pruhy a švy v hnědém odstínu Sienna. Podlahu zavazadlového prostoru i prostoru pro cestující chrání praktické rohože ve voděodolném provedení.
Komfortní technologie
Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje ovládat audiosystém a připojený chytrý telefon hlasovými příkazy, popřípadě prostřednictvím 6,5“ barevné dotykové obrazovky. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™.
K dalším technologiím, které usnadní řidičům nového Fordu KA+ a KA+ Active život, patří dešťový a světelný senzor, vyhřívané čelní okno, vyhřívaná přední sedadla, automatická klimatizace nebo parkovací senzory.
Všechny verze KA+ a KA+ Active nabízejí rozsáhlou standardní výbavu od elektrického ovládání předních oken přes dálkově ovládané centrální zamykání, rádio, Bluetooth handsfree, přední mlhová světla, asistent pro rozjezd ve svahu či omezovač rychlosti až po Ford Easy Fuel. Vstup do zavazadlového prostoru lze otevírat nejen tlačítkem pod volantem jako dosud, ale nově i tlačítkem na pátých dveřích.
Bezpečí posádky zajišťuje šest airbagů, elektronický stabilizační systém a systém hlídání tlaku
v pneumatikách. K dispozici je rovněž technologie Ford MyKey, která umožňuje omezit maximální rychlost vozu nebo hlasitost audiosoustavy.
V prostorném interiéru se i dva metry vysoký cestující pohodlně usadí za řidiče podobného vzrůstu. Užitnou hodnotu vozu zvyšují zadní sedadla dělená v poměru 60/40.
Nové motory
Motory obou nových vozů splňují nejaktuálnější emisní normu Euro 6.2 a disponují systémem stop-start.
Zcela nový zážehový tříválec 1.2 Ti-VCT sdílí základní architekturu se 147kW motorem
1.5 EcoBoost, který pohání novou Fiestu ST. Ve srovnání s dřívějším motorem 1.2 Duratec má až o 10 procent vyšší točivý moment v rozsahu 1000-3000 ot.min-1 a v průměru o čtyři procenta lepší hospodárnost v celém rozsahu využitelných otáček.
Tříválcová celohliníková konstrukce přispívá k menšímu tření a nižší hmotnosti agregátu, což se opět pozitivně odráží ve spotřebě paliva.
Motor využívá i následující technická řešení:
- Nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů
- Sběrné potrubí integrované do hlavy válců
- Olejové čerpadlo s proměnným průtokem, písty s povlakem DLC, rozvodový řemen máčený
v olejové lázni
Ke klidnému chodu jednotky 1.2 Ti-VCT přispívá inovativní konstrukce klikové hřídele, díky které se motor obejde bez vyvažovací hřídele. Pronikání nežádoucího hluku motoru do prostoru pro cestující zamezuje účinná akustická izolace.
KA+ a KA+ Active mohou být nově poháněny rovněž vznětovým motorem 1.5 TDCi o výkonu 70 kW a točivém momentu 215 Nm (nebude v nabídce pro ČR). Vedle optimalizované konstrukce spalovacích komor, přeplňovací a vstřikovací soustavy zvyšuje hospodárnost této jednotky také systém inteligentního dobíjení, který přednostně zapíná alternátor k dobíjení baterie při brzdění nebo jízdě setrvačností.
Motory nového Fordu KA+ a KA+ Active spolupracují s novou pětistupňovou manuální převodovkou, která má vnitřní komponenty potažené teflonem, ložiska s nízkým třením
a synchronizované řazení zpětného chodu.
Zkonstruovány pro evropské řidiče
Nové modely KA+ a KA+ Active zpřístupňují vyhlášené jízdní vlastnosti vozů Ford ještě širšímu okruhu zákazníků. Vysokým nárokům evropských řidičů vycházejí vstříc upravenou konstrukcí předního pomocného rámu a specifickým naladěním odpružení i tlumení. Vyšší kultivovanost zaručují vylepšená těsnění dveří spolu s dodatečnou akustickou izolací.
Crossover KA+ Active má širší rozchod kol, mohutnější zkrutný stabilizátor vpředu a odlišnou kalibraci elektrického posilovače řízení. Upravené tlumiče pérování s hydraulickými dorazy zajišťují klidnou jízdu na nekvalitním povrchu a systém ochrany proti převrácení zvyšuje bezpečnost jízdy při převážení nákladu na střeše.
Téměř 50 procent karoserie KA+ je vyrobeno z vysokopevnostní oceli. Týká se to podlahy, předních i zadních nosníků, sloupků, nosníku předního nárazníku i výztuh ve dveřích.
Nový Ford KA+ a KA+ Active můžeme v ČR očekávat v polovině roku.
Android a Android Auto jsou registrované ochranné známky Google Inc.
*Homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny před uvedením na trh.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků
a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří
k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. – neuváděla bych zde obě poznámky k měření emisí – ponechala bych pouze WLTP níže
Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se
o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.