McLaren Senna v číslech: 340 km/h, 2,8 s z nuly na 100 km/h, 800 kg přítlak a 1198 kg hmotnost

1 nový názor
Autor: Redakce
  • McLaren zveřejnil další podrobnosti o svém supersportu Senna 

  • Zrychlení z nuly na 100 km/h je záležitostí na 2,8 s

  • Nejvyšší rychlost je 340 km/h

  • Premiéra proběhne na autosalonu v Ženevě 

Začátkem prosince McLaren vyslal do éteru první fotky a základní informace ukazující nový supersportovní model Senna. Už tedy víme, že jde o lehký automobil vybavený motorem o výkonu 588 kW (800 k). Zároveň bylo oznámeno, že se chystá pouze 500 exemplářů s cenou 22 milionů, přičemž celá produkce je vyprodaná. Dnes automobilka zveřejnila další zajímavá čísla, na která stojí za to se blíže podívat:

2,8 s/6,8 s/340 km/h

Údaje o dynamice byly jednou z věcí, které při prvním odhalením McLaren neprozradil. Zveřejněny byly až nyní. McLaren Senna zvládne sprint z nuly na 100 km/h za pouhé 2,8 s. Za 6,8 s pokoří zrychlení z nuly na 200 km/h a rozjezde se až na 340 km/h. Rychlost je omezena především aerodynamikou, protože výrobce preferoval vysoký přítlak. K němu se vztahuje další zajímavé číslo.

800 kg/250 km/h

McLaren Senna dostal důkladně propracovanou aerodynamiku. Kromě větších či menších detailů stojí za pozornost především velký zadní aktivní spoiler. Právě ten je jednou z hlavních částí, díky kterým se řidič může spolehnout na přítlak 800 kg při rychlosti 250 km/h. Mimochodem, navzdory této skutečnosti váží spoiler pouhých 4,87 kg.

800 koní/800 Nm

Pohon zajišťuje motor M840TR. To v překladu znamená dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů, o kterém McLaren říká, že to je historicky vůbec nejvýkonnější čistě spalovací pohonná jednotka, jakou kdy svým zákazníkům nabídl. Motor pracuje s turbodmychadly typu twin-sroll a řidiči dává k dispozici maximální výkon 588 kW (800 k) poté, co ho vytočí na 7250 ot./min. Pokud jde o točivý moment, při 3000 ot./min dosahuje hodnoty 700 Nm. Maximálních 800 Nm přichází v rozmezí 5500 až 6700 ot./min. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka.

1198 kg

Suchá hmotnost nového McLarenu Senna činí pouze 1198 kg. Podle údajů automobilky jde o nejlehčí model od dob McLarenu F1. Na hmotnost se během vývoje myslelo skutečně pořád. Například i v rámci ozvučení se inženýři snažili vůz příliš nezatížit. Výsledná audio soustava proto váží jen 7,32 kg. Karbonové panely karoserie pak přidají 60 kg. Celkový poměr výkonu k hmostnosti je 668 koní na tunu, respektive 1,5 kg na jednu koňskou sílu.

500 kusů/300 hodin

McLaren už dříve oznámil, že vyrobí pouze pět stovek exemplářů. Výroba to bude pomalá, protože bude probíhat ručně a tomu odpovídá také čas potřebný pro sestavení jednoho exempláře. Technici z McLaren Production Centre sídlícího v britském městě Woking budou potřebovat na jeden vůz tři stovky hodin. Zákazníci z konce pořadníku si na svůj automobil chvilku počkají.

57 000 000 Kč

Cena jednoho exempláře v době, kdy jste o nějakém McLarenu Senna ještě vůbec netušili, byla 750 000 liber, což je v přepočtu přibližně 21 milionů korun. Automobilka předem neudala svým zákazníkům pouze jeden vůz, který v prosinci zamířil do dražby. Ten byl nakonec vydražen za dva miliony liber, tedy přibližně za 57 milionů korun. Výtěžek McLaren věnoval Institutu Ayrtona Senny.

McLaren přiveze svůj nový supersport na nadcházející ženevský autosalon. Docela se těšíme, že si ho na vlastní oči prohlédneme.

IRON (neregistrovaný)
Neměla stařičká F1 lepší parametry, nebo alespoň dosti podobné? Neberu jen maximálku. A to je 25 let rozdíl. Cena asi také srovnatelná (na danou dobu). F1 byl hodně nadčasové auto.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?