Nissan definitivně opustil tradiční segment C na evropském trhu. Pětidveřový hatchback Pulsar skončil kvůli prodejům, které nenaplnily očekávání. V nesmírně konkurenčním segmentu tak Nissan nebude mít svého zástupce, pokud nepočítáme elektromobil Leaf. Elektrická auta jsou ale stále samostatnou kapitolou.
Automotive News připomíná, že Nissan Pulsar přišel na trh v roce 2014. Původní plán byl prodávat v Evropě ročně 64 000 aut. Automobilka chtěla brát zákazníky Golfu a Focusu, ale nakonec se v roce 2015 prodalo jen 43 267 vozů, v roce 2016 prodeje klesyl na 31 699 aut a v loňském roce bylo prodáno jen 25 221 vozů. Továrna v Barceloně tak s výrobou Pulsaru skončila a nástupce v tomto tradičním segmentu vůz nedostane. Nissan se soustředí jen na crossovery a SUV.
Doporučujeme: Galerie: 13 automobilových propadáků, které trh nepřijal
Podobná je situace i na ruském trhu, který je pro Nissan a celý společný podnik s Renaultem a ruskou Ladou důležitý. V továrně v Togliatti se totiž od roku 2013 vyráběl svého času populární sedan Almera, ale ten také kvůli slabým prodejům končí. V roce 2014 se z „domácí“ Almery stalo dokonce s 46 225 prodanými kusy nejprodávanější auto Nissanu v Rusku. Letos však vůz už vypadl z žebříčku 25 nejprodávanějších ruských aut.
V Rusku už také vedou crossovery a SUV, prodle Nissanu a Renaultu jim připadá zhruba 40 % trhu. A koncern tu má velice dobré postavení na trhu, Nissan meziročně zvýšil na oživujícím se ruském trhu prodeje o 7 %. Zajímavé je, že co skončila Almera, je vlastně jediným modelem prodávaným v Rusku, který nepatří do kategorie SUV, sportovní Nissan GT-R.