Škoda včera v rámci velké akce, které se účastnilo více jak 400 lidí (a to včetně třeba hostů z Indie), nepředstavila pouze nový koncept Vision 7S. Automobilka oznámila, že se mění a nový designový styl prezentovaný na aktuálním konceptu je jednou z dílčích novinek. Další (a vcelku očekávanou) změnou je výrazná orientace směrem k elektromobilům doprovázená velkými investicemi, nemalé investice budou směřovat rovněž do digitalizace. Všechny novinky pak doprovází změna firemní identity symbolizovaná novým logem, novými barvami a novým fontem písma pro nápis Škoda.
Přestože Škoda bude pracovat se znakem okřídleného šípu i nadále, na autech blízké budoucnosti ho už nenajdeme. Jak ukazuje nový koncept Vision 7S, na kapotu i na volant automobilka nasadí nově stylizovaný nápis. Jde o poměrně zásadní rozhodnutí. Škoda si totiž nechala patentovat okřídlený šíp v roce 1926 a na automobilech se začal objevovat od třicátých let minulého století. Změna tak přichází po zhruba sto letech.
Na druhou stranu je pravda, že nápis Škoda na automobilech není žádná novinka. Označení Škoda se na automobily dostalo od roku 1925 poté, co došlo ke sloučení společností Laurin & Klement a závodů Škoda.
Nejen nové elektromobily
Škoda Vision 7S ukazuje zcela nový designový směr značky nesoucí se v duchu minimalizace, přesto na autech budoucnosti zůstanou některé prvky odkazující se na starší modely Škoda (například prolis na kapotě). Samotná Škoda Vision 7S naznačuje podobu elektromobilu postaveného na platformě MEB, který je o něco větší než Enyaq iV a který nabídne sedm míst.
Baterie má kapacitu 89 kWh. V současnosti nabízí koncern VW u modelů na platformě MEB maximálně 82 kWh. Dojezd by měl být 600 km a maximální nabíjecí výkon 200 kW. Hodí se připomenout, že jde o základní parametry, které se mohou průběžně měnit. U modelů Enyaq iV už v rámci aktualizace software došlo jak k prodloužení dojezdu, tak k navýšení nabíjecího výkonu.
Kromě sériové Škody Vision 7S přijde do roku 2026 také malý elektrický hatchback a kompaktní elektrické SUV. Další dva elektromobily pak budou následovat do konce roku 2030. V té době už by měly elektromobily tvořit 70 % prodejů Škody.
Stejně jako u Cupry ale ani v případě Škody nepatří blízká budoucnost pouze elektromobilům. Ve druhé polovině příštího roku přijde nová generace modelů Superb a Kodiaq. V roce 2024 pak projde modernizací také stávající provedení Octavie.