Německá společnost Mahle, která za posledních 100 let stála za mnoha inovacemi v oblasti vývoje spalovacích motorů, vyvinula spalovací systém s názvem Mahle Jet Ignition (MJI). Tento sytém již využívá řada týmů formule 1 a v budoucnu se stane také součástí nového modulárního hybridního pohonného ústrojí, které by mělo výrazně usnadnit výrobu hybridních pohonných jednotek.
V případě tradičního zážehového motoru se palivo vstřikuje do sacích kanálů (bodové vstřikování), nebo rovnou do spalovacích komor (přímé vstřikování). U systému MJI bodové vstřikovače fungují obvyklým způsobem, ovšem trysky přímého vstřikování a hroty zapalovacích svíček jsou umístěny v malé předkomůrce bezprostředně nad hlavní spalovací komorou. 95 procent objemu paliva se vstříkne do sacího kanálu, který ústí od spalovací komory. Směs je pak normálně stlačena pístem. Zbývajících pět procent je pak vstříknuto do předkomůrky a zapáleno jiskrou svíčky. Jakmile směs začne hořet, částečně spálené palivo smísené se vzduchem je pod tlakem vedeno malými otvory ve spodní části předkomůrky do spalovací komory. Hlavní část směsi se tímto způsobem vznítí rychleji než při konvenčním postupu, kdy nejprve začne hořet malé množství v bezprostředním okolí zapalovací svíčky. Hoření je rychlejší a rovnoměrnější, s výraznějším nárůstem tlaku.
Nejnovější „pasivní“ verze (používaná v F1) vynechává přímé vstřikování a zachovává pouze zapalovací svíčku v předkomůrce. Nejde o žádnou žhavou novinku. Automobilka Honda už na začátku 70. let minulého století vyvinula pro první generaci modelu Civic předkomůrkový systém zvaný Compound Vortex Controlled Combustion, ale celý proces byl výrazně složitější než v případě pasivního systému Mahle MJI.
U obou variant, aktivní i pasivní, lze používat vyšší kompresní poměry, než je obvyklé, což dále snižuje spotřebu paliva. Recirkulace výfukových plynů a nižší teplota spalování pak eliminují drtivou většinu oxidů dusíku v nejnižších otáčkách. Úroveň emisí uhlovodíků je srovnatelná s normálním bodovým vstřikováním a množství emitovaných pevných částic je někde mezi bodovým a přímým vstřikováním. Obě verze MJI lze použít prakticky u jakéhokoliv zážehového motoru a mohou pracovat v celém provozním rozsahu motoru.
Společnost Mahle také představila modulární hybridní pohonnou jednotku (MHP), jejíž zážehový motor používá „pasivní“ systém MJI.