Na český trh přijel nejmenší Lexus. LBX zatopí prémiovým konkurentům nízkou spotřebou i nízkou cenou

přidejte názor

Lexus uvedl na český trh novinku v podobě svého nejmenšího crossoveru označeného jako LBX. Zajímavě vypadající sourozenec Toyoty Yaris Cross láká na bohatou výbavou, moderní technologie, hybridní pohon a nečekaně nízkou cenu. 

České zastoupení automobilky Lexus poprvé novinářům ukázalo novinku v podobě malého crossoveru LBX. Ten se začne vyrábět až v listopadu, ale na naše území se dostal první exemplář, který se zde prezentuje zákazníkům. Pro Lexus znamená LBX vstup do segmentu, kde zatím nepůsobil. Ambice ale nejsou malé. Na českém trhu by se mělo prodávat ročně přes pět stovek kusů této novinky. 

LBX technicky vychází z Toyoty Yaris Cross. Malinkatý Lexus se ale v některých důležitých věcech liší. Především je o šest centimetrů širší, má o dva centimetry delší rozvor, ale zároveň je nepatrně nižší. Po stránce techniky stojí za zmínku také přepracovaný podvozek s jinou geometrií náprav, jinými tlumiči a úpravami, díky kterým by měl být hluk od náprav nižší. 

Test Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i: Světové městské auto roku vybízí k expedicím nejen po buticích
Přečtěte si také:

Test Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i: Světové městské auto roku vybízí k expedicím nejen po buticích

Interiér nabídne tradičně kvalitní zpracování, nejmodernější multimediální systém s 9,8palcovým dotykovým displejem, vyšší výbavy dostanou také 12,3palcový digitální přístrojový štít a součástí bohaté výbavy je i elektronické otevírání dveří (systém při otevírání automaticky kontroluje, zda zrovna kolem auta něco nejede), dvouzónová klimatizace, diodové světlomety nebo hlasové ovládání. V těch nejvyšších úrovních pak nebude chybět prémiové ozvučení Mark Levinson, kožené čalounění, systém vzdáleného parkování a tak podobně. 

Interiér samozřejmě není z největších, ale to vyplývá z prosté velikosti auta. Pro městské potřeby a přepravu většinou dvou osob určitě postačí. Objem zavazadelníku je 332 litrů, u čtyřkolky se ale zmenší na 240 l. 

Výhradně hybrid, ovšem nový 

Lexus LBX se bude nabízet výhradně s hybridním pohonem. Jde o modernější provedení, které Yaris zatím nemá. Základem je tříválec o objemu 1,5 litru, který nově dostal vyvažovací hřídel a hydraulické uložení motoru. Změnila se také hybridní bezstupňová převodovka, výkonová elektronika a baterie není lithium-iontová jako u Toyoty, ale jde o typ NiMH využívající tzv. bipolární technologii. Zjednodušeně řečeno má taková baterie jinak uspořádané články a je při stejném výkonu a kapacitě lehčí i menší. Lexus tuto technologii používá také u některých verzí nového RX. V horizontu několika let by mohla být využita i v kombinaci s lithium-iontovými články.  

Lexus LBX si na nedostatek výbavy stěžovat opravdu nemůže. Každá úroveň nabídne 9,8palcový dotykový displej s navigací, dvouzónovou klimatizaci, řadu asistenčních systémů nebo systém e-Latch. Interiér je kvalitně zpracovaný

Autor: Lukáš Dittrich

Systémový výkon vozu je 136 koní bez ohledu na volbu pohonu předních, nebo všech kol. Čtyřkolka má totiž vzadu přidaný druhý elektromotor samostatně pohánějící zadní nápravu. Parametry se ale nemění. Stovka je otázkou 9,2 s, spotřeba by se měla u obou variant pohybovat mezi čtyřmi a pěti litry na sto. Kompletní technické údaje zatím automobilka nezveřejnila. 

Cena pod 700 tisíc 

Lexus LBX je možné aktuálně už objednat, ačkoliv výroba odstartuje v listopadu. Tuzemské zastoupení v současnosti připravilo předprodejní bonus, což v praxi znamená slevu od 96 do 186 tisíc. Úplně všechny výbavy se tak vejdou pod milion korun, přičemž ta základní startuje částkou 699 000 Kč. Za pohon všech kol se připlácí 50 tisíc. Tato akce poběží do konce letošního roku. 

Pro srovnání Audi Q2 začíná částkou 734 tisíc se slabším litrovým tříválcem (110 k) a manuální převodovkou. DS 3 pak začíná v kombinaci s tříválcem 1,2 l (130 k) a automatem na 770 tisících. První zákaznické exempláře modelu LBX dorazí do České republiky koncem ledna 2024. 

Ceník Lexus LBX

Autor: Tiskový servis Lexus

Lexus LBX – Hlavní technické údaje 

  • Rozměry: 4190 mm (délka) × 1825 mm (šířka) × 1545 mm (výška) 
  • Pohotovostní hmotnost: 1280 kg 
  • Velikost zavazadelníku: 332 litrů 
  • Max. hmotnost přívěsu (nebrzděného): 750 kg 
  • Motor: zážehový tříválec 1,5 litru 
  • Převodovka: elektronická převodovka s plynule měnitelným převodem 
  • Celkový systémový výkon: 100 kW / 136 k 
  • Zrychlení 0–100 km/h: 9,2 s 
  • Průměr otáčení: 10,4 m
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?