Dalším kompaktním MPV, které zamíří do penze bez přímého nástupce, je Kia Venga. Prodeje v tomto segmentu stagnují a třeba existence Vengy by vedle nové generace módních kompaktních crossoverů a SUV, jakým je třeba právě představená Kia Stonic, nedávala velký ekonomický smysl.
V tomto duchu se o nástupci Vengy vyjádřil i výkonný ředitel evropské divize automobilky Kia Michael Cole pro britský Autocar. Současný model vydrží na trhu o trochu déle, ale díky příznivé cenové politice se Kia o budoucnost aktuálního modelu Venga moc nebojí. Někteří soupeři totiž skončí bez náhrady, například Nissan Note a překvapivě i Opel Meriva, druhé nejprodávanější auto v této třídě.
Doporučujeme: Sedm slušných ojetin pro sedm
Kia Venga měla nejlepší rok 2011, kdy se jí v Evropě prodalo přes 41 000. Ovšem poslední tři roky, kdy segment malých MPV stagnuje, dokázala upoutat ročně více než 25 000 zákazníků. Po odchodu některých soupeřů by mohla mít Kia v tomto segmentu výrazně větší podíl.
Segment kompaktních MPV meziročně klesl o 14 % a asi nemusíme připomínat, že ho opustila i česká značka Škoda, když se rozhodla dále neprodávat model Roomster, ani nepřipravila jeho nástupce (resp. připravila, ale neuvedla do prodeje). Nejprodávanějším kompaktním MPV je Fiat 500L se zhruba 82 000 prodanými kusy v roce 2016.