Tři roky po představení speciálního modelu Bugatti Centodieci, který vznikl na počest 110. výročí založení této francouzské značky, si produkční exemplář konečně převzal první zákazník. V podobě konceptu byl vůz odhalen na kalifornském Monterey Car Week již v roce 2019. Při premiéře se prodalo všech 10 exemplářů Centodieci během několika hodin, a to navzdory základní ceně v přepočtu téměř 200 milionů korun. Často se prý jedná o zákazníky, kteří již mají v garáži jiné exkluzivní modely jako Divo či La Voiture Noire.
Design připomíná ikonický model EB 110 Super Sport z 90. let a první vyrobený kus má i typickou modrou barvu Bugatti Bleu, která je synonymem pro značku Bugatti, model EB 110 a dokonce i italskou továrnu, ve které se tento model v 90. letech vyráběl. Majitel prvního exempláře navíc vlastní také EB110 GT ve stejných barvách.
Bugatti Centodieci je vlastně vylepšený ještě exkluzivnější Chiron. Je o 20 kilogramů lehčí, má upravený podvozek a vylepšenou aerodynamiku. Pohání ho silnější verze čtyřmi turbodmychadly přeplňovaného osmilitrového motoru W16, který generuje výkon 1600 koní (1177 kW). Na stovce je za 2,4 s a dvoustovkou jede po 6,1 s po startu, přičemž maximum má až ve 380 km/h.
Po náročném testování do klimatizované garáže?
Po dlouhém procesu testování tak francouzská automobilka konečně sestavila první sériový exemplář a začátkem tohoto měsíce jej dodala novému majiteli. Vývojové prototypy předtím musely absolvovat aerodynamické ladění v aerodynamickém tunelu, ale také extrémními testy, během nichž ujely více než 50 000 kilometrů na běžných silnicích i testovací dráze. A to při teplotách od arktických -20 °C do spalujících +45 °C v Arizoně.
Zdlouhavá je i výroba. Jen vytvoření interiéru jednoho Centodieci zabere téměř čtyři měsíce. Šachovnicový vzor na sedadlech se táhne přes střešní obložení, dveřní panely, středovou konzolu a koberečky. Navíc ladí i s různými obklady. Na prazích dveří a středovém tunelu je štítek s pořadovým číslem.
Centodieci je hezkým kusem konstruktérské práce. Vzhledem k tomu, že se jedná o spíše investiční auto, ale většina z těch vyrobených deseti kusů nejspíš skončí v klimatizovaných garážích, nebo se budou vozit po prestižních akcích na návěsech. Ale to je úděl stále většího počtu exkluzivních aut. Skoro to vypadá, že nejvíce si toto výjimečné Bugatti užili ti testovací jezdci…