MG své novinky představilo v Goodwoodu na festivalu rychlosti. Nové elektromobily se jmenují IM5 a IM6. Jde o téměř pětimetrová auta, kdy pětka má karoserii sedan a šestka je corssover. Technika je v obou případech shodná. Na rozdíl od současných elektromobilů značky používá 800V síť. A z toho plyne řada výhod.
MG nabídne v případě sedanu IM5 dvě verze akumulátorů. Ten menší má 75 kWh, zatímco ten větší má rovných 100 kWh. Pro SUV základní baterie dostupná není. Nad standardními provedeními pak stojí ještě ostrá verze Performance s výkonem 553 kW a MG IM6 je po omezenou dobu k dostání také ve vyšperkované verzi Launch Edition.
MG IM5 a IM6 na videu
Dobíjení během chvilky
MG uvádí, že verze s nejlepším dojezdem zvládne něco mále přes 700 km podle norem WLTP. Konkrétně jde o sedan IM5 v provedení Long Range. Ale ani ostatní modely na tom nejsou o moc hůře. Díky 800V síti pak je možné baterii dobít z 10 na 80 % za pouhých sedmnáct minut. Potřebujete k tomu 350kW DC dobíjecí stanici.
Díky vysokým výkonům pak obě auta slibují také drtivou dynamiku. Verze Performance v kombinaci s karoserií sedan umí vystřelit na stovku už za 3,2 s, SUV je v tomto směru horší pouze o tři desetinky. A MG nešetří ani chválou na zpracování interiéru a slibuje bohatou výbavu.
Zajímavé je, že vzhledem ke schopnostem nových modelů není úplně přestřelená ani cena. Nejlevnější IM5 stojí zhruba 1,1 milionu a nejdražší varianty vyjdou na 1,5 milionu. Na poměry MG jsou to docela velké peníze, ale když si člověk vezme, že Škoda Enyaq Coupé stojí ve své vrcholné verzi RS 1,7 milionu a má poloviční výkon i mnohem horší dojezd nebo dobíjení, pak je nové IM5 a IM6 zatraceně dobrá nabídka.
Jenže ne pro našince. Do ČR se tyhle dvě novinky zatím nechystají. Ale když se i u nás mohl prodávat roadster Cyberster, který je vyloženě úzkoprofilovým modelem, pak není důvod, proč by se tu neměla prodávat relativně normální auta se značným prodejním potenciálem. Tahle nabídka už totiž může oslovit i ty zákazníky, kteří dosud elektromobily odmítali.
Zdroj: MG