Během dubna se představí mezigenerační facelift luxusního sedanu Mercedes-Benz třídy S. Tato výkladní skříň technologií Mercedesu přijde s několika poměrně zásadními novinkami, ačkoli design se změní jen nepatrně. Hlavní změnou je příchod nových řadových šestiválců na beznin i naftu. Některé zážehové motory dostanou dokonce i filtr pevných částic.
Motor M256 je nový řadový šestiválec s elektrickým kompresorem a integrovaným startér-generátorem. Výkon překročí 300 kW (408 k) a točivý moment 500 Nm, zatímco spotřeba se proti dřívějšímu benzinovému šestiválci sníží o asi 15 %, píše britský AutoExpress, který se mohl s prototypem již projet.
Doporučujeme: Kratší převody a žádný stop-start? Nové měření spotřeby změní auta
Šest válců v řadě bude mít i vznětový motor. Jednotka OM656 bude podle slov Mercedesu nejvýkonnější diesel v historii značky. Naftový šestiválec má dvě turba, proměnné časování ventilů a výkon přes 230 kW (313 k). Točivý moment překročí hodnotu 600 Nm. Novinkou ve třídě S je i přeplňovaný benzinový osmiválec 4,0 l označený jako M176, který nabídne výkon 350 kW (476 k) a točivý moment 700 Nm.
Z ostatních motorů nebudou chybět základní čtyřválce, hybridní a plug-in hybridní verze a také na opačném spektru osmiválce a dvanáctiválce v modelech S 63 AMG a S 65 AMG. Mercedes-Maybach pak bude jako doposud prodloužená luxusnější verze tohoto sedanu.
Mercedes samozřejmě rozšíří i bezpečnostní a asistenční výbavu. Například podpůrný systém částečně autonomní jízdy má zvládnout větší rychlostní rozpětí a také menší poloměry zatáček. Mercedes přiznává, že vlastně jediným omezujícím prvkem je existující legislativa, jinak by se už auto dokázalo řídit samo. Třída S tak pojede sama jen na dálnici a v koloně. Mercedes dokonce vymýšlí, jak obejít nutnost mít ruce na volantu.