Mercedes-AMG GT Black Series je závodní speciál na běžné silnice

15.07.2020
přidejte názor
  • Německá automobilka představila nejnovější verzi svého supersportu AMG GT

  • Model Black Series dostal nový osmiválec, který dosahuje výkonu 730 koní ve vysokých otáčkách

  • Aerodynamický balíček obsahuje řadu karbonových doplňků včetně masivního křídla na zádi

Mercedes se po šesti letech rozhodl oživit svou řadu Black Series a hned asi nejostřejším modelem, kterým mohl. Pod tímto označením totiž představil supersport AMG GT, který má být ztělesněním závodního speciálu pro použití na běžných silnicích. I když to tak může znít, jeho parametry rozhodně nejsou kompromisem.

V Affalterbachu mu totiž pod dlouhou přední kapotu nainstalovali nový motor. Benzinový V8 s objemem 4,0 litru (interní označení M178 LS2) disponuje dvojitým přeplňováním. Výsledkem je výkon 537 kW (730 koní). Podobně jako v osmiválcových Ferrari nebo aktuálních modelech Mustangu Shelby GT má motor „plochou“ klikovou hřídel se všemi ojničními čepy v jedné rovině. Výhodou tohoto řešení je lehčí konstrukce a schopnost snášet vyšší otáčky, nevýhodou pak výraznější hluk i vibrace. Právě proto se s plochou klikou setkáváme ve sportovních vozech. Pořadí zapalování válců je 1-8-2-7-4-5-3-6.

Test na pondělí: Mercedes-Benz AMG GT R
Přečtěte si také:

Test na pondělí: Mercedes-Benz AMG GT R

Jednotka pracuje s vysokými otáčkami. Maximum výkonu je dostupné mezi 6700 a 6900 otáčkami za minutu, točivý moment s hodnotou 800 Nm je natažen přes celou šířku spektra, konkrétně od 2000 do 6000 otáček za minutu. Akcelerace z nuly na 100 km/h tak může proběhnout za 3,2 sekundy, maximální rychlost je 325 km/h.

I když je Mercedes-AMG GT Black Series určen i do běžného provozu, svůj potenciál má předvést na okruhu. Tam mu pomáhá pořádný aerodynamický paket propůjčený ze závodních speciálů AMG GT 3 a GT4. Je vyroben z karbonu a zahrnuje difuzory, nastavitelné „lízátko“, spoilery a další. Nejviditelnějším prvkem je obří přítlačné křídlo na zádi, které má elektricky nastavitelný sklon. Úhel se může lišit až o 20 stupňů. Boky křídla se ladí ručně.

Kabinu zdobí volant z dílny AMG, v zatáčkách vás podrží závodní sedadla
Nový motor má o 30 koní vyšší výkon než starší jednotka

Kola o velikosti 19 palců vpředu a 20 palců vzadu jsou obuta do závodních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO, které firma speciálně vyladila pro tento model. Nedá se pochybovat o tom, že budou poměrně nákladným zbožím. Alespoň že je doplňují ozdobné disky AMG s deseti paprsky. Na palubě pak najdete přísně sportovní sedadla, volant AMG Performance a potahy z Alcantary.

Suttgart ještě nezveřejnil cenu svého ostrého modelu Mercedes-AMG GT Black Series. Vzhledem k tomu, že dosud nejvýkonnější verze AMG GT R (430 kW / 700 k) na českém trhu vyjde na 4,5 milionu korun, dá se předpokládat, že tahle hračka na silnice i na okruhy překročí i šestimilionovou hranici.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?