Nejvýkonnější Mercedes GLA debutuje hned ve dvou provedeních. Verze AMG 45 S se rozjede až na 270 km/h

přidejte názor
  • Nejvýkonnější provedení crossoveru GLA opět převzalo techniku z nejostřejší verze třídy A

  • Přeplňovaný dvoulitr M139 nabízí výkon až 310 kW

  • Nové čtyřpístkové brzdy mohou mít až 14,2palcové kotouče

Také Mercedes-Benz se na letošní autosalon v Ženevě pečlivě nachystal a přiveze hned několik novinek. Kromě GLE 63 S AMG Coupe, konceptu Vision AVTR, inspirovaného pokračováním velkofilmu Avatar, a s největší pravděpodobností také faceliftované třídy E, bude na stánku stuttgartské automobilky zářit nejvýkonnější provedení crossoveru GLA, které nese označení Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+. Výrobce přiveze hned dvě výkonové varianty.

Technika pochází z menšího sourozence v podobě ultra rychlé třídy A, což znamená přeplňovaným dvoulitr M139 s výkonem 285 kW (387 koní) a 310 kW (421 koní) pro verzi S. Ta kromě o desetinu lepšího zrychlení z 0–100 km/h (4,4 vs. 4,3 s) nabídne také o 20 km/h vyšší maximální rychlost (250 vs. 270 km/h).

Ve standardu jsou klasické sportovní sedačky, volitelně lze objednat sedačky AMG Performance
Také exteriér vychází z nejostřejší třídy A, jak ukazuje střešní spoiler či čtveřice výfuků

Dynamické schopnosti obou vozů standardně krotí nové čtyřpístkové brzdy s 13,8palcovými kotouči. Mercedes nabízí v rámci paketu AMG Dynamic Plus ještě větší kotouče, konkrétně 14,2palcové. Brzdové systémy rozeznáte podle barvy třmenů – větší jsou červené, menší stříbrné.

Pokuty EU změní v roce 2020 trh. VW chystá 34 novinek, Mercedes drasticky omezí nabídku AMG
Přečtěte si také:

Pokuty EU změní v roce 2020 trh. VW chystá 34 novinek, Mercedes drasticky omezí nabídku AMG

Hnací sílu na všechna kola standardně přenáší 8stupňová samočinná převodovka s funkcí Race-Start, tedy s klasickou kontrolou rozjezdu pro maximální akceleraci. Oproti verzi Mercedes-AMG GLA 35 si technici pohráli také s podvozkem pro lepší stabilitu. Upravený McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu doplňují adaptivní tlumiče AMG Ride Control se třemi režimy nastavení.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?