Nová generace Mercedesu třídy E se dočkala tradiční ostré verze E 63 AMG. Pryč je doba velkoobjemového atmosférického kladiva, dokonce i minulý osmiválec 5,5 l s přeplňováním byl nahrazen menším motorem. Mercedes-AMG E 63 tak má osmiválec o objemu 4,0 l, který vychází z jednotky použité například v Mercedesu-AMG GT C.
Stejně jako dříve jsou k dispozici dvě výkonové verze. Ta základní má výkon 420 kW (571 k) v 5750 až 6500 min-1 a točivý moment 750 Nm v 2250 až 5000 min-1. I díky standardně dodávanému pohonu všech kol 4Matic+ zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h, ale za příplatek vám Mercedes posune omezovač na 300 km/h.
Doporučujeme: Nový Mercedes-Benz třídy E All-Terrain má zatím jen čtyřválec
Silnější provedení E 63 S disponuje výkonem 450 kW (612 k) v 5750 až 6500 min-1 a točivým momentem 850 Nm v 2250 až 4500 min-1. Jen pro zajímavost, jde o vyšší výkon než jaký nabízí třeba Ferrari 458 Speciale... Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 3,4 s a vůz opět pojede jen 250 km/h, pokud si nepřiplatíte za posunutí omezovače. Tabulková spotřeba obou verzí je 8,9 až 9,2 litru na 100 km.
Silnější provedení Mercedesu-AMG E 63 S disponuje slibovaným driftovacím režimem. Elektronicky řízený pohon všech kol 4Matic+ totiž v běžném režimu posílá sílu převedenou v devítistupňovém automatu pouze na zadní kola. K připojení přední nápravy dochází v závislosti na podmínkách a nastaveném režimu. Čtyřkolka se také trakci učí a podle aktuálních podmínek připojuje přední nápravu s předstihem, nečeká na prokluz zadních kol.
Nechybí samozřejmě volba jízdních režimů od ekonomického a komfortního, přes Sport a Sport Plus, až po RACE. V posledních třech režimech je k dispozici i funkce Launch Control, kterou Mercedes nazývá Race Start. Její fungování bylo zjednodušeno, takže už nemusíte proklikávat palubní menu. Prostě jen silou sešlápnete brzdový pedál levnou nohou, pravou přidáte a pak už jen stačí brzdu pustit.
Doporučujeme: Mercedes odstartoval výrobu nové generace třídy E s karoserií kombi
Standardně je dodáváno také nastavitelné vzduchové odpružení s adaptivní funkcí podle stylu jízdy a podmínek. Na zadní nápravě samozřejmě nechybí diferenciál, „slabší“ provedení používá klasický mechanický samosvor, vrcholná verze pak elektronicky řízenou uzávěrku. Mercedes se chlubí tím, že lze systém ESP úplně vypnout, automaticky se aktivuje jen při krizovém brzdění (klasicky když přeženete pokus o drift a leknutím dupnete na brzdu).
Nechybí ani funkce pro analýzu vaší dynamické jízdy včetně jízdní stopy na okruhu. Sice s pohotovostní hmotností 1955 kg nevypadá Mercedes-AMG E 63 na typického návštěvníka závodních okruhů, ale zákazníci mají tyto detaily rádi.
Cenu Mercedes zveřejní na začátku roku 2017, prodej bude zahájen v březnu příštího roku.