Jméno Lynk & Co je ve světě aut zcela nové. Oficiálně se jedná o společný podnik společností Geely a Volvo, respektive o aktivitu čínské automobilky Geely, která Volvo vlastní. V minulosti už byly odhaleny dva crossovery (jeden se jako prototyp pohyboval i po českých silnicích) a nejnověji dorazil sedan pojmenovaný 03. A chystají se další novinky, které by měly nové jméno více zviditelnit. Příští rok se speciál odvozený právě od sedanu 03 postaví na start seriálu WTCR a časem dorazí dokonce i ostrá silniční verze okruhového vozu, disponující výkonem přes 500 koní.
O závodní speciál se postarala společnost Cyan Racing, která má s okruhovými automobily bohaté zkušenosti. Založena byla v roce 1996, kdy se stala součástí továrního týmu automobilky Volvo v seriálu STCC. S Volvem je Cyan Racing obecně spojen velmi dlouho. V roce 2010 byl dokonce představen její první koncept (Volvo C30 Polestar Concept), o tři roky později přišlo také první sériové auto, limitovaná série upraveného Volva S60 Polestar pro australský trh. Teď nastává pro Cyan Racing nová kapitola a ta se ponese ve znamení značky Lynk & Co.
Příští rok tedy vyrazí na závodní okruhy speciál vycházející ze sedanu 03. Je osazen dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem s parametry 257 kW (350 koní) a 420 Nm. Nechybí šestistupňová sekvenční převodovka, nastavitelné tlumiče a tak dále. Vůz se postaví konkurenci od Audi, Alfy Romeo, Hondy, Peugeotu, Seatu, VW nebo od automobilky Hyundai.
Přijde také čínská M3?
Možná ještě zajímavější jsou ale informace o tom, že bychom se měli dočkat rovněž silniční verze odvozené od speciálu pro WTCR. Letos vznikl koncept, který si můžeme prohlédnout na prvních fotkách. Od závodního stroje se moc neliší. V galerii ho poznáte podle pneumatik se žlutými bočnicemi, chybějícího čísla 62 na oknech nebo koncovek výfuku uspořádaných ve stylu Lexusu IS F.
Podrobnější informace zatím k dispozici nejsou, je ale celkem pravděpodobné, že se o pohon bude u tohoto sportovního stroje starat hybridní systém. Lync & Co 03 je technicky příbuzný automobilům Volvo a nejblíže ke slibované hranici 500 koní má v současnosti plug-in hybrid T8 naladěný přibližně na 400 koní. Pravděpodobně nepůjde o masově vyráběný stroj, nýbrž o podobnou specialitu, jakou v minulosti bylo třeba ono zmíněné Volvo S60 Polestar. O vstupu tohoto ostrého sedanu na trh zatím nikdo nic neřekl.