KTM vyšperkovala novinku 790 Adventure R limitovanou sérií Rally

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Podvozek WP Pro je stejný jako u speciálů určených na rally Dakar

  • Užší ráfky umožňují použití dušových off-roadových pneumatik

  • V ceně je výfukový systém Akrapovič a obousměrné rychlořazení

Umět se popasovat se skutečně náročným terénem a zároveň zvládat dlouhé přesuny bylo odjakživa doménou motocyklů rakouské produkce. Koneckonců, výsledkové listiny rallye dakar jsou toho nejpádnějším důkazem. V civilním světě této kombinované disciplíně dlouho vládl model 990 Adventure, ale ten už dávno zmizel z katalogu. Až letos se jeho fanoušci konečně dočkali náhrady.

KTM 790 Adventure & 790 Adventure R 2019 | CEE Media Launch, Zadar, Zadar County, Croatia KTM 790 Adventure R může z prodejny rovnou na dálkovou rally

A čekání se vyplatilo. Jak se můžete dočíst v červnovém čísle časopisu Motocykl, verze R se terénu rozhodně nebojí, a přitom pořád zůstává takřka cestovatelským ideálem. Kdyby si však někdo přeci jen myslel, že pro naplnění svých off-roadových ambicí potřebuje ještě schopnější podvozek, může sáhnout po příplatkovém odpružení WP Xplor Pro. Nebo si rovnou objednat motocykl z 500kusové limitované série, která je těmi nejlepšími komponenty dceřinné značky KTM osazena už z výroby.

KTM 790 ADVENTURE R RALLY (7) Verze Rally má ještě větší terénní ambice
KTM 790 ADVENTURE R RALLY (52) Stejný podvozek používají tovární týmy na Dakaru

Konkrétně mluvíme o přední vidlici s technologií Cone Valve, jejíž výhodou jsou prakticky neomezené možnosti nastavení a bezkonkurenční odolnost, a rovněž plně nastavitelném zadním tlumiči WP Xplor Pro 6746 s progresivním tlumícím systémem PDS. Zdolávání náročných terénních překážek napomáhají i vyšší zdvihy (+30 mm), se kterými je spojena i větší světlá výška a vyšší sedlo (910 milimetrů).

KTM 790 ADVENTURE R RALLY (67) V terénu se může měřit s lehkonohým jednoválcem 690 Enduro R

Limitovanou sérii dále odlišuje od základního modelu speciální barevné provedení s čirou přední maskou, závodní ploché sedlo, větší rallyové stupačky a výfuk Akrapovič. Nadstandardní výbavou zahrnutou do ceny, která pravděpodobně bude atakovat hranici půl milionu korun, je také obousměrné rychlořazení, karbonové protektory nádrže a užší ráfky s dušemi. Všechny zmíněné komponenty (vyjma jinak zbarvených plastů) lze objednat z katalogu originálního příslušenství Power Parts.

KTM 790 ADVENTURE R RALLY (35) Atypické řešení nádrže posouvá těžiště motocyklu nebývale nízko
KTM 790 ADVENTURE R RALLY (39) Komponenty limitované edice naopak posunou cenu výrazně směrem nahoru
Standa Malý (neregistrovaný)
Super článek. Před pár lety jsme takle na kroskách s partou přátel projeli off road cesty Indonésie a byl to nezapomenutelný zážitek. Příští rok se tam vracím, tentokrát na klasickou dovolenku s rodinou - https://www.bali-indonesie.cz/, takže už to nebude taková divočina ale i přes to si pár cest sjedu. Standa
  • Našli jste v článku chybu?