Umět se popasovat se skutečně náročným terénem a zároveň zvládat dlouhé přesuny bylo odjakživa doménou motocyklů rakouské produkce. Koneckonců, výsledkové listiny rallye dakar jsou toho nejpádnějším důkazem. V civilním světě této kombinované disciplíně dlouho vládl model 990 Adventure, ale ten už dávno zmizel z katalogu. Až letos se jeho fanoušci konečně dočkali náhrady.
A čekání se vyplatilo. Jak se můžete dočíst v červnovém čísle časopisu Motocykl, verze R se terénu rozhodně nebojí, a přitom pořád zůstává takřka cestovatelským ideálem. Kdyby si však někdo přeci jen myslel, že pro naplnění svých off-roadových ambicí potřebuje ještě schopnější podvozek, může sáhnout po příplatkovém odpružení WP Xplor Pro. Nebo si rovnou objednat motocykl z 500kusové limitované série, která je těmi nejlepšími komponenty dceřinné značky KTM osazena už z výroby.
Konkrétně mluvíme o přední vidlici s technologií Cone Valve, jejíž výhodou jsou prakticky neomezené možnosti nastavení a bezkonkurenční odolnost, a rovněž plně nastavitelném zadním tlumiči WP Xplor Pro 6746 s progresivním tlumícím systémem PDS. Zdolávání náročných terénních překážek napomáhají i vyšší zdvihy (+30 mm), se kterými je spojena i větší světlá výška a vyšší sedlo (910 milimetrů).
Limitovanou sérii dále odlišuje od základního modelu speciální barevné provedení s čirou přední maskou, závodní ploché sedlo, větší rallyové stupačky a výfuk Akrapovič. Nadstandardní výbavou zahrnutou do ceny, která pravděpodobně bude atakovat hranici půl milionu korun, je také obousměrné rychlořazení, karbonové protektory nádrže a užší ráfky s dušemi. Všechny zmíněné komponenty (vyjma jinak zbarvených plastů) lze objednat z katalogu originálního příslušenství Power Parts.