Společnost ZF představila nový airbag. Je ukrytý v prazích a za cíl má zvětšit deformační zónu, která je obecně při bočním nárazu velmi malá. Výsledkem je údajně až o 40 % nižší riziko zranění cestujících uvnitř vozu.
Fungování tohoto systému nedávno ukázala společnost ZF v praxi. Video si můžete prohlédnout v úvodu článku. Automobil vystřelí v případě hrozícího nárazu zboku airbag o objemu 280 až 400 litrů (podle toho, na jak velkém autě bude instalován). Pokrýt by měl prostor dveří mezi A a C sloupkem. Celý proces trvá 150 milisekund. Jenže právě v tomto časovém úseku se skrývá hlavní problém.
Automobil totiž má zhruba 150 milisekund nejen na samotné vystřelení airbagu, ale také na to, aby systém učinil rozhodnutí o tom, zda je srážka nevyhnutelná a zda je vystřelení airbagu z pohledu následků nehody přínosné. ZF uvádí, že právě vyvinout software, který toto všechno vyhodnotí, bylo největší výzvou. Aby to vůbec bylo možné, je systém vnějšího airbagu propojen s kamerami, radarem a laserovým skenerem (lidarem).
Celkově vnější boční airbag omezí deformaci automobilu směrem do kabiny až o 30 procent, což výrazně sníží riziko poranění cestujících. Kdy bychom se tohoto airbagu mohli dočkat u reálně prodávaných aut, to ZF neříká.