Brzy tomu bude na den přesně devět let od momentu, kdy automobilka BMW oficiálně představila svůj úplně první sériově vyráběný elektromobil označený jako i3. Stalo se tak koncem července roku 2013 a byla to velká událost, protože v Mnichově postavili auto, jaké do té doby ještě nikdy zákazníkům nenabídli. Nadčasový elektromobil vydržel ve výrobě devět let, aktuálně se ale loučí edicí HomeRun.
Závěrečná edice čítá pouze deset kusů a všechny už mají svého majitele. Základem bylo rychlejší provedení i3S a největší specialitou této limitky je matný lak karoserie. K dispozici byl červený odstín Frozen Red II a šedá Frozen Dark Grey. Majitelé mimochodem mohli na výrobu svých exemplářů v lipském závodu přímo dohlížet.
Automobilka BMW ukončila speciální edicí HomeRun jednu velmi dlouhou éru. Model i3 se stal elektrickým průkopníkem značky, který vydláždil cestu nastupující armádě moderních elektrických automobilů BMW. V roce 2013 šlo o velmi nadčasový vůz plný recyklovaných i moderních materiálů. Důležitou roli totiž v konstrukci BMW i3 hraje karbonem vyztužený plast.
Nadčasový design do dnešních dnů v podstatě vůbec nezestárnul a díky průběžné modernizaci zejména baterii i3 úspěšně držela krok i s modernější konkurencí. Nakonec vzniklo něco málo přes 250 tisíc exemplářů. Zejména v prvních letech výroby BMW dokázalo tímto modelem oslovit zákazníky, kteří do té doby kupovali produkty jiných značek.
V továrně v Lipsku, kde se BMW i3 vyrábělo, už od května 2021 vznikají komponenty vysokonapěťových akumulátorů. Příští rok pak zde bude zahájena výroba nového Mini Countryman, který bude nabízen také coby elektromobil. Pro zajímavost, označení i3 bude žít dál. V Číně už se prodává elektrická verze sedanu řady 3, která si po malém hatchbacku přebírá jméno.