Konec lidových automobilů? Koncern VW sníží nabídku o 60 %. Vyrábět chce méně vozů, ale s větším ziskem

07.04.2022
přidejte názor
Autor: Tiskový servis Volkswagen
  • Koncern Volkswagen zredukuje nabídku svých modelů vybavených spalovacím motorem do konce dekády o šedesát procent 

  • Nově mají dostat přednost především prémiové značky, protože jejich modely generují větší zisk 

  • Volkswagen už se nechce soustředit na co největší prodeje a co největší tržní podíl

Koncern Volkswagen zahrnující velké množství značek včetně Škody změní svou obchodní strategii. Zatímco v minulosti bylo hlavní ambicí prodávat co největší množství automobilů a obsadit co největší podíl trhu, aby se v konečném důsledku celý koncern dostal na pozici celosvětově největšího výrobce, v blízké budoucnosti mají přijít velké změny. Prodejní čísla už nebudou tím nejdůležitějším. Německý koncern chce prodávat méně automobilů, které mají být kvalitnější, ale současně také dražší a tudíž budou generovat větší zisk.

Změny v obchodní strategii naznačil Arno Antlitz, finanční ředitel VW, v rozhovoru pro Financial Times. Ten uvedl, že klíčovým cílem už není růst, ale jsou to právě marže a kvalita. Nová strategie má přinést rozsáhlou redukci v nabídce. Koncern aktuálně prodává prostřednictvím několika značek více než stovku různých modelů s benzinovým a naftovým motorem. Do konce tohoto desetiletí jejich počet klesne o zhruba 60 %. Svůj podíl na tomto rozhodnutí má také přechod na elektromobilitu, ačkoliv se z dosavadních informací zdá, že ne každý spalovací model dostane svůj elektrický ekvivalent.

Stane se legendou jako T1? Volkswagen ID. Buzz jede maximálně 145 km/h, odveze 650 kg a při nabíjení zvládne 170 kW
Přečtěte si také:

Stane se legendou jako T1? Volkswagen ID. Buzz jede maximálně 145 km/h, odveze 650 kg a při nabíjení zvládne 170 kW

Podle slov Arno Antlitze koncern stále počítá s poklesem ceny elektromobilů na úroveň vozů se spalovacím motorem. Válka na Ukrajině ovšem kromě jiného zdražila také suroviny potřebné pro výrobu baterií. Koncern zatím ale pořád doufá, že se situaci podaří v dohledné době vyřešit a ceny se alespoň částečně vrátí do normálu.

Problémy ve výrobě, rekordní zisky 

Změna strategie koncernu Volkswagen ukazuje na hlubší změny v automobilovém průmyslu jako takovém. Celý loňský rok se sice hovořilo o nedostatku polovodičů a problémech ve výrobě, jenže řada automobilek nakonec přesto dosáhla v roce 2021 rekordních zisků.

Koncern VW upřednostnil prémiové značky Audi nebo Porsche a tomu odpovídal i obchodní výsledek. Rekordní zisky za loňský rok zaznamenaly rovněž značky Mercedes-Benz a BMW. Podle Financial Times se vedení všech tří zmíněných automobilek netají tím, že praxe prodeje menšího počtu aut za vyšší ceny bude přetrvávat i poté, co se podaří vyřešit problémy v dodavatelském řetězci. Pro zákazníky to v podstatě znamená, že doba slev skončila.

Koncernu Volkswagen se po stránce financí daří také díky úsporným opatřením. Podle finančního ředitele Arno Antlitze německý výrobce snížil své fixní náklady o deset procent už v roce 2019 a zároveň investoval do vývoje nového software a nových technologií. Do elektromobility pak bylo investováno zhruba 52 miliard eur. Tato investice ale nemá přinést navýšení výrobních kapacit, nýbrž přeměnu těch stávajících na výrobu elektromobilů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?