Toyota vidí budoucnost dálkové automobilové dopravy ve vodíku. Model Mirai už prodává, nyní představuje nový koncept vozu poháněného vodíkovými palivovými články. Jmenuje se trochu zvláštně, Toyota Fine-Comfort Ride. Je to velké auto, rozvor má o plných 30 cm delší než Mercedes-Benz třídy S. Přesto je díky převisům vodíkový koncept o 40 cm kratší.
Přesné parametry Toyota neuvádí, ale cílem je nabídnout reálný dojezd 1000 km na jedno natankování. Navíc s dobou tankování není u vodíku takový problém jako s nabíjením akumulátorů. Za tři minuty máte plnou nádrž. Jinak vůz jezdí samozřejmě na elektřinu a má „výfuk“, který z palivového článku odvádí čistou vodní páru.
Doporučujeme: Německo dá 250 milionů eur na podporu vodíkových aut, která nikdo nechce
Toyota rovněž představuje návrh nového pojetí interiéru. Ačkoli je v módě autonomní řízení a i tento vůz je zamýšlen s jeho pokročilou formou, pořád má pedály a volant. Toyota se totiž nechala slyšet, že je k plně autonomnímu řízení skeptická a rozhodování chce ponechat na lidech — řidičích.
Šestimístný koncept bude k vidění na autosalonu v Tokiu, ale nečekejte něco takového v nejbližší době ve výrobě. Jedná se o vizi, budoucí vozy Toyoty si maximálně vypůjčí některé prvky.