Kia Stonic: poutavý a sebejistý kompaktní crossover

20.06.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Důležitý model k získání nových zákazníků v rychle rostoucím segmentu trhu

  • Poutavý a sebejistý design, inspirovaný kategorií SUV

  • Spojení agilního jízdního chování a sportovních vlastnosti

  • Pohon zajišťují lehké motory o nižším zdvihovém objemu

  • Kabina přinášející styl, moderní technologie a možnosti úprav na přání

  • Chytře obestavěný prostor, všestranný a praktický interiér

  • Pevná a lehká karoserie s novými technologiemi na podporu řízení

  • V prodeji na evropských trzích v průběhu 3. čtvrtletí 2017

Zbrusu nová Kia Stonic je poutavý a sebejistý kompaktní crossover, který je připraven stát se důležitou zbraní automobilky Kia k získání nových zákazníků v rámci jednoho z nejnovějších a nejdynamičtějších segmentů evropského automobilového trhu.

Evropská kategorie malých vozů SUV (segment B-SUV) v současnosti představuje trh o objemu 1,1 milionů nových vozů ročně – tedy asi 7 % celého trhu – a předpokládá se, že do roku 2020 roční prodeje v této kategorii vzrostou na více než dva miliony vozů.

Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Z hlediska objemu se předpokládá, že kategorie malých vozů SUV do roku 2020 předstihne kategorii kompaktních SUV (segment C SUV), přičemž více než 10 procent nových vozů prodaných v Evropě bude právě ze segmentu, do nějž spadá Stonic. Kategorie malých SUV láká skutečně nejrůznější zákazníky; 21 % zájemců povyšuje z kategorie minivozů a dalších 15 % tvoří dřívější majitelé rodinných hatchbacků. Vozy podobné modelu Stonic rovněž lákají ty, kteří hledají náhradu za své kompaktní MPV.“

„Kia Stonic bude v této dynamicky rostoucí třídě jedním z nejatraktivnější nových vozů, neboť se bude moci opřít o jedinečnou záruku Kia, pověstnou spolehlivost a kvalitu značky s moderním designem. V rámci rostoucí automobilové kategorie se Stonic pravděpodobně stane jedním z našich nejprodávanějších modelů.“

Nejnovější crossover Kia nabízí nejširší možnosti zákaznických úprav v historii značky, což platí pro interiér i exteriér, a navíc přidává svůj nefalšovaný evropský charakter. Designové ztvárnění se v rámci značky řadí k zatím nejpozoruhodnějším, nicméně stále jde o jasně rozpoznatelný model Kia díky typickým designovým prvkům, jako je tygří maska chladiče. Karoserie navržená v Evropě ve spolupráci s korejským návrhářským studiem Kia spojuje ostré horizontální křivky s jemnějšími plastickými povrchy. Pro mnoho zájemců o malé SUV je důležitá i možnost zákaznických úprav. Střecha typu Targa u modelu Stonic proto umožňuje volit některé z dvoubarevných lakování, inspirovaných konceptem Kia Provo z roku 2013. Vybírat bude možné až z 20 dvoubarevných kombinací, včetně pěti výrazných barevných variant střechy.

V nabídce je několik lehkých maloobjemových benzínových i naftových motorů s přeplňováním, vždy ve spojení s manuální převodovkou pro maximální požitek z jízdy a nízkou spotřebu paliva. Zájemci mohou volit mezi lehkým motorem Kia 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, disponujícím výkonem 120 koní, anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje hospodárný vznětový agregát 1,6 litru, nabízející nejnižší emise v rámci celé řady.

Díky odladění řízení a podvozku dle vkusu evropských zákazníků se majitelé mohou těšit na příjemné pocity za volantem, bezprostřední zpětnou vazbu a vysokou jízdní stabilitu. Vůz standardně nabízí elektronické řízení stability vozu (ESC) a stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), aby Kia Stonic s pohonem předních kol zajistila příjemnou a sebejistou jízdu skutečně za všech podmínek. Ze specifických funkcí systému VSM jmenujme vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, funkce pro zvýšení stability jízdy v přímém směru a regulaci brzd při průjezdu zatáčkami.

Kabina crossoveru Stonic, navržená podle evropských zvyklostí, klade důraz na technologie a ergonomii. Zákazníci mají přitom podobné možnosti specifických úprav jako v případě exteriéru, včetně řady pestrých barevných paketů. Jeden z nejelegantnějších zástupců v dané třídě nabízí řadu nových podvozkových technologií a systémů palubního infotainmentu, zaměřených na zvýšení bezpečnosti, pohodlí a praktičnosti. Vůz je standardně vybaven systémy Apple CarPlay™ a Android Auto™, což znamená bezproblémovou spolupráci chytrých telefonů s dotykovým systémem palubního infotainmentu. Podobně jako u ostatních modelů Kia je k dispozici široká řada technologií zaměřených na další zvýšení pohodlí a praktičnosti, včetně vyhřívání předních sedadel, automatického tempomatu a bezklíčového vstupu.

Stonic i přes své kompaktní vnější rozměry dokáže díky své promyšlené konstrukci nabídnout celé posádce dostatek místa v kabině. Vůz se chlubí v dané třídě rekordní šířkou v úrovni ramen i velkorysým prostorem pro nohy a nad hlavou. Velmi praktický zavazadelník o objemu 352 litrů (VDA) je možné podle potřeby zvětšovat či zmenšovat pomocí dvojité podlahy.

Stonic nabízí robustní, bezpečnou a lehkou podlahovou plošinu i karoserii, přičemž podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) tvoří plných 51 %. Karoserie je zárukou jistoty za volantem, pohodlí cestujících a kultivované jízdy za všech podmínek. Zájemci mohou vybírat z několika vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Z uvedených technologií uveďme nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)* s rozpoznáváním chodců a prediktivní varování před čelní srážkou (FCA); sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA); a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabízí asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW), čímž reaguje na zvýšené nároky zákazníků v oblasti bezpečnosti.

V souladu s příslibem kvality automobilky Kia bude Stonic tradičně nabízen s jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Model se v Evropě začne prodávat během třetího čtvrtletí 2017.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?