V průběhu následujících let se dočkáme dalších motorizací a verzí nové generace hatchbacku Kia Ceed. Určitě časem přijde nějaká ostřejší sportovní verze, ale aktuálně se řeší především snižování emisí a následování moderních trendů. Co to znamená? Poprvé budou hybridní verze, a to hned dvě. Vedle klasického hybridu přijde ještě dobíjecí plug-in hybrid s větším dojezdem na elektřinu.
Techniku si hybridní Kia Ceed vypůjčí od technicky příbuzného modelu Hyundai Ioniq, který využívá stejnou modulární platformu K2. Takovou má i nový Hyundai i30. Hybridní modely Kia Ceed přijdou na trh příští rok a prodávat se budou samozřejmě i u nás. Zajímavé je, že Kia použije nový 48V elektrický systém, bez kterého se moderní hybridy neobejdou.
Doporučujeme: Elektrický srovnávací test – Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh
Hyundai Ioniq v hybridním provedení kombinuje atmosférickou šestnáctistovku GDI s výkonem 105 koní, pracující v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem o výkonu 44 k. Záložní akumulátor má kapacitu 1,6 kWh. Zajímavostí hybridu Ioniq je převodovka – dvouspojkový automat. Předpokládáme, že hybridní Ceed by mohl dostat prakticky totožný systém.
Druhou variantou je plug-in hybrid, ve kterém Hyundai Ioniq spojuje stejnou šestnáctistovku s elektromotorem o výkonu 61 koní a točivém momentu 170 Nm. Automat je rovněž dvouspojkový. Akumulátor má kapacitu 8,9 kWh a umožní elektrický dojezd okolo 50 km. Pokud jde o plně elektrický model, tak Kia plánuje založerní samostatné modelové řady.