Dlouho očekávaná Kia Ceed nové generace má po premiéře. Korejská automobilka svou velmi důležitou novinku odhalila (stejně jako to běžně dělají ostatní výrobci) v předstihu před ženevským autosalonem, kde se Ceed 2018 poprvé představí veřejnosti. Už teď ale Kia zveřejnila hodně podrobností a zároveň je k dispozici vskutku bohatá galerie, takže si v pořadí třetí generaci tohoto modelu můžete prohlédnout do posledního detailu.
Doporučujeme: Také Kia bude mít svou i30 Fastback. Její podobu naznačuje nový koncept Proceed
Kia Ceed 2018 (ano, Kia oficiálně změnila jméno z dřívějšího cee'd na Ceed) stojí na platformě K2. To v překladu znamená, že využívá stejný základ jako současná generace nošovické i30. Mezigeneračně se nezměnila ani délka, ani rozvor. Ceed je ovšem o dva centimetry širší, o 23 mm nižší a má jiné proporce. Přední převis byl zkrácen o 20 mm, zadní se o 20 mm pro změnu natáhl. Design navazuje na Stinger, což je rozhodně dobře. Ceed 2018 vypadá velmi dynamicky. Zájemci budou moci vybírat z dvanácti odstínů karoserie a v nabídce budou kola o velikosti patnáct až sedmnáct palců.
Interiér by měl být prostornější, ale to zhodnotíme až v Ženevě, kde si vůz prohlédneme na vlastní oči. Podle oficiálních údajů se zvětšil o patnáct litrů také zavazadelník. Nově nabídne objem 395 litrů. Praktičtější provedení kombi zatím odhaleno nebylo, podle všeho ale bude v Ženevě k vidění.
Nejlevnější Kia Ceed třetí generace bude používat motor 1.4 MPI o výkonu 74 kW (100 k). Silnější alternativu představuje tříválec 1.0 T-GDI (88 kW/120 k), respektive zcela nový čtyřválec 1.4 T-GDI (103 kW/140 k). Některá média slibují ještě přeplňovanou šestnáctistovku, tu ale oficiální tisková zpráva nezmiňuje. V případě dieselů se dočkáme jediné možnosti, a sice čtyřválce 1.6 CRDi, který je taktéž nový. Kia připravila dvě verze. Slabší je naladěna na 85 kW (115 k) a ta silnější nabízí 100 kW (136 k). Všechny motory dostanou šestistupňový manuál, novou čtrnáctistovku a vznětový agregát bude možné doplnit o sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Doporučujeme: Test Kia Stinger GT — Mnohem lepší, než si možná myslíte
Jízdně by mělo jít o zajímavé auto. Koncepce se zavěšením McPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu zůstává, Kia ovšem slibuje řidičsky atraktivní naladění podvozku a citlivé řízení. Současně nabídne Ceed také celou řadu asistenčních systémů včetně pokročilého adaptivního tempomatu, který bude schopen při jízdě v koloně převzít řízení. Funkce typu sledování mrtvého úhlu nebo přednárazového systému s detekcí chodců jsou už dnes téměř samozřejmostí.
Kia Ceed se bude stále vyrábět v Žilině. Sériová produkce odstartuje v květnu, do prodeje dorazí novinka v červnu.