Loňská zima se zapsala do paměti mnohých motoristů zejména skutečností, že se na D1 pracovalo i v prosinci a když pak na Vysočině napadl meteorology předem ohlášený sníh, doprava ve zúženém úseku u Humpolce na mnoho hodin zkolabovala. To následně tehdejší ministr dopravy Dan Ťok připisoval na vrub neočekávanému „kalamitnímu sněhu“. Současné vedení MDČR už ale opakování této situace připustit nechce, takže pro nadcházející zimu připravilo řadu opatření.
Tak například u Humpolce, přesně řečeno u exitu 90, budou po celou zimní sezónu stát dva sypače připravené v případě potřeby okamžitě vyjet na dálnici. Podle informací České televize by pak mohl být připraven ještě třetí sypač u Domašova.
Ministerstvo dopravy současně slíbilo vznik 130 nových parkovacích míst pro kamiony do konce roku a dalších 213 míst bude připraveno pro mimořádné události, aby měli profesionální řidiči kde svá auta odstavit a nečerpali přestávky v kolonách. Právě to byl jeden z faktorů, který loni přispěl ke kolapsu dálničního provozu. Tyto plochy ale budou otevírány pouze tehdy, pokud to bude potřeba.
Dalším opatřením je nasazení proměnného značení. To by mělo včas usměrnit provoz tak, aby nedošlo k zablokování dálnice, kdy se pak následně sypače ke kritickým místům vůbec nedostanou.
Jak píše web České televize, tím úplně základním předpokladem a pro řidiče vůbec nejlepší zprávou je ale včasné přerušení stavebních prací. Omezení u Velkého Beranova bude odstraněno už v říjnu, v ostatních opravovaných úsecích práce ustanou během listopadu. Tuzemská nejvytíženější dálnice by tak měla být v zimě průjezdná v celé šíři.