S výrobou pneumatik začal Tomáš Baťa, který tehdy rodinný podnik vedl, v roce 1932. Důvodem byla snaha ušetřit. Zároveň mu podle propočtů, které si nechal zadat, že se s cenou svých pneumatik dostane na zhruba třetinovou cenu zahraniční konkurence. Nakoupil proto stroje především ze zahraničí a začal s výrobou.
Během třicátých let dosáhla roční produkce pneumatik šesticiferných čísel, v roce 1937 to bylo více než sto tisíc plášťů, o dva roky později už dvojnásobek. Prodejům pomáhala i masivní reklamní kampaň, do které firma zapojila i populárního herce Vlastu Buriana.
Historii pneumatik Baťa jsme detailně popsali ve článku Pneumatiky Baťa: Stopy českého průmyslníka se otiskly do všech silnic předválečného Československa.
Nyní jsme se text rozhodli přeměnit na dvanáctiminutové dokument, do kterého jsme dodali řadu historických materiálů. Na snímek se můžete podívat přímo zde: