Sedan Jaguar XE, který na trhu soupeří třeba s BMW řady 3, Audi A4 a Mercedesem třídy C, dostal v rámci modelové péče pro modelový rok 2018 motory generace Ingenium. To je nová řada úspornějších a ekologičtějších (aspoň oficiálně) pohonných jednotek, která se postupně rozšiřuje celou modelovou řadou značek Jaguar a Land Rover.
Celohliníkový zážehový dvoulitrový čtyřválec nyní nabízí výkon 147 kW (200 k) nebo 184 kW (250 k). Slabší provedení poznáte na Jaguarech XE, XF a F-Pace podle označení 20t, to silnější jako 25t. Jaguar XE 20t zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy, silnějšímu modelu stačí 6,3 sekundy.
Doporučujeme: Test Jaguar F-Pace S — Anglický rychlík
Nový je i nejsilnější čtyřválcový turbodiesel 2,0 l, který v modelu XE posílá na zadní kola 176 kW (240 k) a 500 Nm. S pohonem všech kol akceleruje z klidu na 100 km/h už za 6,1 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 5,2 litru na 100 km.
Diesel dostal dvě turba a oproti slabším provedením má odolnější písty, ojnice, klikovou hřídel a jiné vstřikovače. Jaguar XE s tímto motorem bude mít na víku kufru cedulku 25d. Stejný motor samozřejmě putuje i do dalších modelů, konkrétně do SUV Jaguar F-Pace a většího sedanu Jaguar XF.
Nárůstu výkonu se dočkal i kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,0 l, který pochází z Jaguaru F-Type. Z původních 250 kW (340 k) posílil na 279 kW (380 k).
Z dalších novinek pro Jaguar XE stojí za zmínku nový infotainment s přepracovanou grafikou a novou dotykovou obrazovkou a také třeba funkcí bezhotovostního placení na pumpách Shell. Tato funkce je zatím dostupná jen ve Velké Británii, ale Jaguar ji chce rozšířit i na další důležité trhy. Nebudete tak muset stát frontu u kasy, po natankování rovnou odjedete. Platba probíhá přes palubní aplikaci.