Jaguar XF Sportbrake ještě jednou a oficiálně. Sluneční clonu zatáhne mávnutím ruky

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Jaguar oficiálně představil novou generaci modelu XF Sportbrake 

  • Na rozdíl od sedanu má kombi na zadní nápravě vzduchové odpružení 

  • Motory už známe, XF Sportbrake S se ale v EU prodávat nebude

  • Objednávky můžete podávat už teď 

Také nový Jaguar XF Sportbrake má po oficiální premiéře. Nové velké britské kombi nabízí oproti základnímu sedanu jen pár věcí navíc, motory jsou stejné. Ne všechny ale budou v Evropě k dispozici. První zájemci si mohou nové kombi už objednat.

Doporučujeme: Jaguar F-Pace (stejně jako XE a XF) konečně dostal naftové biturbo. Vyzkoušeli jsme ho

XF Sportbrake je s délkou 4955 mm o šest milimetrů kratší než předchozí generace, ale rozvor náprav se natáhl přibližně o pět centimetrů na 2960 mm. Díky tomu Jaguar slibuje výrazně více místa pro zadní cestující, kteří budou sedávat na sedadle s opěradlem standardně děleným v poměru 40/20/40. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 565 litrů, po sklopení opěradel dostanete rovnou plochu a objem 1700 litrů.

V interiéru logicky mnoho odlišností oproti sedanu (až na větší zavazadelník) nenajdeme, jedna specialita tu ovšem je. Nové britské kombi může mít obrovskou panoramatickou střechu, se kterou souvisí také ovládání sluneční clony gesty. Jednoduše v prostoru před vnitřním zpětným zrcátkem mávnete rukou a clona se uklidí dozadu, nebo naopak zase okno zakryje. Mávnutím nohy pod nárazníkem lze otevřít páté dveře. Stejně jako u jiných modelů můžete i zde místo klíčku použít odolný náramek Activity Key.

Doporučujeme: Jaguar XE SV Project 8 — Další britská specialita přichází. Upravené XE nabídne 600 koní

Nabídka motorizací je shodná se sedanem. Příznivci vznětových motorů si mohou vybrat mezi variantami 20d (120 kW/163 k nebo 132 kW/180 k), novým 25d (176 kW/240 k) a vrcholným šestiválcem 30d (221 kW/300 k). První jmenovaný spolupracuje se šestistupňovým  manuálem a pohonem zadních kol, ostatní jednotky (a to včetně těch zážehových) mají vždy osmistupňový automat. K silnější verzi motoru 20d lze objednat čtyřkolku za příplatek, 25d ji má vždy a 30d je vždy zadokolka.

Zážehové motorizace jsou u XF Sportbrake pouze dvě. Nový přeplňovaný čtyřválec 25t o výkonu 183 kW (250 k) může mít také pohon všech kol, vrcholné S osazené šestiválcem (279 kW/380 k) využívá čtyřkolku vždy. Jenže je tu malý zádrhel. Čtyřválcová čtyřkolka bude dostupná pouze v Číně, XF Sportbrake S se v Anglii ani v EU prodávat nebude.

Doporučujeme: Rychlý test Jaguar XF 30d Portfolio

Jaguar slibuje zajímavé jízdní vlastnosti dané především rozložením hmotnosti v poměru 50/50. Na rozdíl od sedanu má kombi na zadní nápravě vzduchové odpružení a umí tak automaticky vyrovnávat světlou výšku. Chybět nebudou ani adaptivní tlumiče, řada asistenčních systémů nebo vzdálený přístup do auta přes chytrý telefon, jak to známe z klasického XF.

Jak už bylo řečeno, nové XF Sportbrake si už můžete objednat. Vůz se bude vyrábět na jedné lince spolu se sedanem v továrně Castle Bromwich.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?